Så, vad tyckte jag nu då??


Har länge, länge, länge motstått att både läsa och se Twilight-serien då jag inte gillar vampyrer.
helt enkelt av den orsaken. Eller jag TROR inte på vampyrer, tycker det är en lite löjlig sägen eller vad man ska kalla det. Men igår när vi hyrde film så sa E (hör och häpna att det var han som sa det!!) -Ska vi ge Twilight en chans nu då??
OK, sagt och gjort. Och får den för betyg nu då??

Ja, Inte var det den bästa filmen jag sett...
Tyckte att det var mycket animerat.
Tyckte att det var hemskt löjligt när Edward toksprang runt i skogen upp i träden osv med Bella på ryggen.
Tyckte att deras pudrade, kritvita ansikten kändes överdrivna.
Tycker fortfarande inte att Robert Pattinsson är den snyggaste killen som gått i ett par skor.
Inte ens topp tio...

Tyckte att det gick väldigt fort där ibörjan i relationen mellan Edward och Bella, de var blixtförälskade typ tredje gången de överhuvudtaget pratade med varandra?? Visst för kärlek vid första ögonkastet, men nu var ju Bella mest irriterad på honom de två första ögonkasten...
Tyckte att handlingen saknade en röd tråd ändå, nu kändes det mest som en film där de visade en massa händelser för att flasha liksom...
Tror säkert att handlingen är betydligt bättre i böckerna, det brukar ju vara så, och det är svårt att göra en bra film av en bra bok.

Trots detta så ja...den fick mig att känna nåt!
Tror att det var Edwards kärlek och beskyddande över Bella.
Hans blickar. Jag skulle oxå vilja betyda så mycket för någon, att nån tittade på mig med den där blicken, som om jag verkligen betydde ALLT! Förstår ni??

Men att den är såå himla populär och stor som den är förstår jag faktiskt inte heller...
Såå bra var den inte tycker jag.
Måste ju kanske vara böckerna som är såå bra!!
Men inte filmen...

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att höra! (läsa)

Har väl haft ungefär samma uppfattning som du ang att se filmerna eller inte och nu behöver jag ju inte! Tack=)

2010-10-04 @ 14:03:28
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback