Äsch, kanske kan...

Uppdatera ändå då, då E och V slötittar på Avatar, mitt i filmen...
E har sett den, men inte jag. Skulle vilja se den, men från början då, inte mitt i!
Så vad har jag gjort i helgen då?
.
Jo, vi drog in till Östersund redan i fredags, det kanske jag berättade?
E´s bror och hans familj har flyttat från Sthlm till Östersund, så vi var där och hjälpte till!?!? Jo lite, barnvakt och så i alla fall, E skruva lite.
.
På lördagmorgon vaknade vi strax före åtta.
Och då kände jag att det inte var nån mening att ligga och dra sig, utan hoppade i min löparkläder som jag efter lite övervägande slet med mig och sprang en liten runda!
Eller jag gick först över Storsjön, till Frösön.
Sen joggade jag längs Frösöstrand till frösöbron och hem igen.
Blev inte så långt då de bor efter Strandvägen, men bättre än inget som jag tänkte först i alla fall!!
.
Sen lulla vi på lite käka frukost och så och sen drog vi på stan!
Först letade vi lite nya kläder till E, som upptäckte att han var klälös innan vi skulle fara iväg.
Sen lämnade jag de andra och gick själv, ända tills jag stötte på svägerska J, vilket iofs var efter tjugo min kanske.
Sen gick vi runt hela stan och letade efter de perfekta mörkblåa jeansen!!
Hittade ett par på H&M som var OK, men inget mer. Lite dyra tyckte jag, eller egentligen inte, 399:-, men jag hade gärna hittat ett par billigare. Så jag hade de som reserv, om jag inte skulle hitta nå andra.
Sen var vi på Åhléns och provade byxor, vi var på Rut m.fl och provade byxor, vi var på Gina tricot, började ge upp hoppet. Gick vidare till VILA, där jag helt gav upp!! Tänkte att de perfekta byxorna inte finns mer än i min fantasi.
Så jag får ge upp tänkte jag!! Svettig, trött och lite smådeprimerad.
J sa att vi skulle kika på Cubus oxå, innan vi for hem.
.
Tack för J!!
.
På Cubus hittade hon snabbt ett par jeansleggings, det fanns tre par kvar varav två i strl xxxs typ och ett par i.....hrm.....XXL... Men J sa "Det här är meningen!!"
Mmm, alltså min vision innan jag for in var att förhoppningsvis slippa kläder med ett X framför, och definitivt kläder med TVÅ X framför!! Men jag såg på en gång att dessa byxor är INTE förstora!! Kul med XXL, när man gått ner drygt 17 kg... Tack för det Cubus!
.
Men om man bortser från storleken, så passade de perfekt!
De var preciiiis vad jag var ute efter!! Lite billigare än de på H&M oxå, 299:-, plus att dessa var ju precis vad jag var ute efter! Så efter en kort fundering (Och provade ett par andra byxor där, som jag kunde ha storlek 44 av, är strl 44 verkligen motsvarande XXL???) så bestämde jag mig för att dessa fick följa med hem!
Dessutom hittade jag ett vitt linne som letat efter, och när jag kom till kassan så fick man 30% rabatt på en valfri vara om men registrerade sig för mobilutskick. Off course! Så byxorna blev mina för 206:- tror jag! Plus att det var 25% rabatt på hårspännen jag köpte!
J påpekade återigen, "Det här var meningen!!"
.
Och jag är otroligt nöjd med jeansen!!
Hade på mig de i går kväll och var så där nöjd så man går och sneglar på sig själv i skyltfönster och speglar!
.
Nu kanske ni hade velat se jeansen oxå, och jag letade efter de Cubus hemsida, men hittade de inte..
Och jag orkar inte ta kameran, gå upp, knäppa kort, gå ner, ladda in bilderna på datorn och ladda upp de.
Inte just nu i alla fall.
Imorgon! Då kan ni nog få se de på oxå.
Och då ska ni få se vad mer jag shoppade oxå!!
.
Denna söndag har gått i bakishetens tecken.
Inte för att jag varit bakis, utan E. Men det har nästan känts som om jag oxå varit det.
Har bara slappat runt. Eller egentligen inte det heller, men nästan.
E var och skruvade skoter igår, och drack sig en och annan oxå, och några till med för den delen!
Jag hade lovat att hämta honom, men jag gick och la mig ändå, med kläderna på.
Vaknade närmare 03.00 av mobilen... Då hade de tydligen ringt flera gånger i en timme!!
Utan att jag vaknat... jaja... Upp å iväg.
Men tro på f**n inte att de var klara ändå, då!!
Näe, då fick man hjälpa till att få ihop skotern å... Halv fyra på morgon... Tack!
Vi var väl hemma igen vid fyra snåret. E var inte så....pigg.... direkt....
Men efter att ha letat fram hink, en tillbringare med vatten, en huvudvärkstablett och samarin åt honom så gick jag och la mig ändå.
Vaknade nio imorse när hans väckare ringer.
På nedervåningen, där han ligger.
Vaknar han??? Nix.... Så jag får vackert kliva upp.
Lägger mig och kikar på tv, äter frukost och vid tolv väcker jag honom. Då får det räcka tycker jag!
.
Sen har vi hunnit varit iväg med E´s bil till en kille som ska rostlaga den, varit på 13-årsfirande, farit runt och kikat på nå hus, hyrt film och köpt snacks, hämtat V och handlat middag.
.
Och nu ligger vi i soffan och har inga planer på att göra nåt mer aktivt idag.
Däremot känner jag att i morgon ska jag försöka göra lite mer nytta.
Om jag hinner/orkar mellan jobb, zumba, middag och sömn!
.
Sådär, nu fick ni en uppdatering som heter duga!
Om ni orkar läsa nu då!
.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback