R E S P E C T

Alltså Per Elofsson.
Vilken man.
Snäll vs Driven
Har sett honom nu i både Mitt liv som Hellner, Landskampen, och tidigare oxå i Mästarnas mästare.
Och vilken snäll och sympatisk människa.
Som ändå är så himla stark och driven att han legat på den absoluta toppen.
Han verkar så himla generös, pedagogisk och lugn, trygg i sig själv.
Nån man blir lugn av att lyssna på. Nån som vet vad han pratar om.
Alla borde ha lite mera Per Elofsson inom sig!
.
Har även funderat lite på detta med prestationer.
Nån sa angående Mitt liv som Hellner, att det klart att det är lätt för Erik, han har/får alla förutsättningar man behöver. Per Elofsson som coach och andra personliga tränare, träningsschema upplagt, kostråd och även ett matschema, träningsutrustning, skidor, tid. Allt läggs framför fötterna på honom.
Och ungefär samma var min första tanke när jag såg Marie Serneholt idag.
Ja men hur svårt kan det vara när man är rik, bor i en stor stad med tillgång till 100 olika gym, har råd med alla gymkort, PT, kostrådgivare, man har råd med tiden. Hon har ju alla förutsättningar!!
Men sen slog det mig, att oavsett hur många förutsättningar de har, så är det ändå de själva som måste göra jobbet.
Visst, Erik har Per som springer bakom och hejar på, men mjölksyran bränner ändå i hans ben, syrebristen bränner i hans lungor, det är hon som INTE äter chips varenda kväll i veckan (eller vad vet jag, det kanske hon gör oxå, men det ser inte ut så). Och det är hon som väljer att gå till sin PT eller sitt gym eller vad hon nu gör, istället för att ligga hemma i soffan.
.
Och när man är mitt upp i det själv, så inser man verkligen vilka prestationer de genomför!
Det är precis samma som alla vi andra går igenom, med lite mera och lite bättre redskap förvisso, men ingen annan kan ju göra jobbet åt de!
.
Ja, det var väl bara det jag ville säga!
All heder åt folk som tar sin hälsa på allvar!
Det är inte det lättaste!
.
Nähä, om man skulle ta och sova kanske...

Kommentarer
Postat av: stina

jag tycker också om per! han verkar vara en riktig nallebjørn! :)

2011-02-21 @ 18:16:38
URL: http://kalaskula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback