Dag 226

*Joggning i ca två km, kanske till och med drygt två km.
Tog det riktigt lugnt, och satsade på att orka hela vägen, och det gjorde jag!
Tog nästan 19 minuter, ungefär,så ni förstår att det inte gick fort!
Men det gick bra, inga smärtor i ryggen, ingen andnöd och ingen yrsel!
Tror jag ska springa denna slinga några gånger nu, och kanske öka i hastighet lite, men köra in mig på den innan jag går vidare, så det går sakta men säkert!
*Magträning stod på schemat, så jag invigde mina nya rockring!
En utbytt julklapp (inte jag som bytte den, utan mor som råkat dubbelköpa en cd och bok, så då kom hon med denna häromkvällen!)
Trodde inte jag skulle kunna hålla den uppe så länge, då jag provade U´s och den ramlade på en gång, men det går faktiskt riktigt bra!! Vet inte hur länge jag höll på, 5 minuter kanske? Öm i magen var jag i alla fall!
Den väger 1,2 kg, så lite magmuskler borde man kunna bygga med den!
*15 rull med ab-sliden
*Lätt yoga!!!
Kändes bra idag, så jag körde på! 5 solhälsningar A och så... Hmm, dubbelvika kroppen med fingerkrok runt stortån?? Som den int heter, men som förklarar den rätt bra!
*Stretch
.
Jag tror att vi skulle behöva ett träningsrum!
Vardagsrummet är inte så stort från början, och det blir inte rymligare med ett mindre gym!
Det enda jag inte riktigt använt är zumbasticksen, men det kommer väl nån gång när jag kommit igång med "hemmazumban". De fungerar däremot utmärkt som leksaker när det är barn här! De har till och med lyckats få ett bitmärke!!
.
Nähä, hopp i duschen och soffmys med älsklingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback