Kloka barn!

När V plockade bort sin tallrik efter middagen idag sa jag att han kunde plocka ur den övre delen i diskmaskinen, eftersom den var nydiskad, så han inte kunde ställa ner tallriken.
Och det gjorde han, utan protester.
När han var klar sa jag att han kanske kunde plocka ur bestickkorgen oxå, så skulle jag göra resten.
"Men åh! Jag vill ju spela oxå!!" svarade han.
"Ja, vad tror du jag vill göra då?? Tror du att jag tycker att det är det roligaste som finns att plocka ur diskmaskinen?" frågade jag.
"Ja, kanske" svarade V.
"Men då kan jag tala om för dig att det är helt fel. Det finns en massa andra saker jag hellre gör, än plockar ur och i diskmaskinen!" sa jag.
"Jaha, men sitt inte där nu då, passa på att göra nåt nu medans du har chansen!!" sa han som den sjävklaraste saken i världen.
.
Jaha, där fick jag... Han hade ju helt rätt!
När han nu plockade ur den så satt jag bara och såg på.
Vuxna är komplicerade, barn är enkla. Och kloka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback