Torsdagstabata (fast på onsdag)

Idag blev det äntligen tid, ork och energi till att köra det där tabatapasset jag hittade på www.uppochhoppa.se
 
  1.  Jumping jacks + mountain climbers
  2. Utfall med twist +skridskohopp
  3. Planka + sidoplankor (plankan i % ni vet…)
  4. Kettlebellsvingar + helikoptern (ligg på mage, raka armar, flytta en vikt från ena handen till andra i cirkelrörelse, lite som att du simmar, eller som en helikopter.)
  5. Armhävningar + enbensjägarvila (ta två ben om det blir tufft)
  6. Frivändning/upphopp + dynamisk planka (plankan i % ni vet)
Och om det kändes!!
Svettig och slut var bara förnamnet!
 
Men det blir ändå inte sådär tvärjobbigt med nån omöjlig övning, eftersom alla övningar bara görs i 20 sek åt gången hinner det precis börja bli jobbigt, och så är det helt plötsligt vila!
 
Ska försöka få till träning varje onsdag, är ju lättare då när jag slutar tidigt än att försöka träna hemma på torsdagar då jag jobbar länge.
Så måndagar blir det gympa på Kullsta, onsdagar hemmaträning och jag skulle ju vilja ha in ett pass på helgen oxå, fredag alt lördag. 
Plus promenader/skidåkning såklart.
 
Är riktigt träningspepp nu!
Fick en fråga om jag vill hänga med och springa vårruset med ungefär samma gäng som jag åkt iväg med tidigare år, och för första gången kände jag: "JAPP! Det är klart!! Här ska löptränas!"
Vet inte vilken tid jag hade första året (ifjol gick jag ju med barnvagn och kryssa mellan alla "joggare" som mest promenerade så den tiden känns som om den inte räknas) men i år ska den förbättras rejält i alla fall!
 
Var inte helt klart om det blir Östersund eller Sundsvall vi ska springa i, men mig kvittar det!
I Sundsvall blir det ju lätt att jämföra tiden, men det vore ju roligt att springa på ett nytt ställe!
 
Nu ska jag sova i alla fall.
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback