Varför?

Jo, jag tänker ge mig in i genusdebatten gällande barnkläder! 
Litegrann i alla fall!

För det första, varför måste det finnas kill- och tjejavdelningar? Varför inte en barnavdelning? Så väljer man själv vad man vill köpa, utan att känna att man köpt en tjejtröja eller killkläder?

Och för det andra, varför ska inte killar få ha roliga, mönstrade, färgglada kläder?

Hittar nästan bara enfärgade brallor, mjukisar eller jeans och tröjor/T-shirtar med nå läskiga/arga monster och tuffa actionhjältar. Ofta i dova, bleka färger.

Hittade ETT par roliga brallor på Lindex på killavdelningen, som jag köpte till Alvin!
På H&M hittade jag inget roligt på killavdelningen, däremot på tjejavdelningen!
Beställde dessa brallor till Alvin

Och hade gärna beställt dessa, med mycket roliga djur och tunna, sköna tights att ha, men hans strl var slut!

Så, ingen djuplodande analys, bara snabbt konstaterande efter att ha kikat runt på de största kedjorna. Men visst är det konstigt att vi ff måste delas in i fack redan som små barn!?  
Jag gillar Hen-kläder, som passar alla!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback