Viljan vs sunt förnuft.

Vaknade imorse med ännu lite mera svid i halsen och ännu lite mera snor o näsan. 
Ändå inte så mycket att man kan säga att det brutit ut. 

Visste ju att det skulle bli så efter joggingrundan igår. 
Fast det kanske hade blivit så ändå, vad vet man.

Men det är frustrerande när man verkligen vill träna! 
Inte för att gå ner i vikt eller för att springa fortare eller...
Utan för att jag gillar det! Jag tycker det är roligt! Det får mig att må bra! Min kropp att bli piggare och mitt sinne lugnare och gladare! Och jag sover så gott!

Därför är det oxå svårt att låta bli, när man inte är riktigt sjuk än utan bara känner igen tecknen.  Fast man vet att man inte borde.

Men gjort är gjort och idag väntade spinningen. Den betalar jag ju för och det är bara en gång kvar nu, så den vill jag inte missa därför. 
Så jag for på den, med låga förväntningar, jag tänkte ta det lugnt för att vara lite snäll med kroppen.

Döm om min förvåning när det gick riktigt bra! Kände mig pigg och stark!
Orkade allt lite till!! 🚴

Återstår bara att se vad förkylningen svarar med. Ska vila i några dagar i alla fall nu, får vi se hur det känns sen!
Skönt trött efter bra pass!  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback