Och mer tid...

Vad heter du: Märta Helena Elf  (Märta är inte mitt eget val... Inget annat namn heller, men väldigt många tycker det är väldigt lustigt att jag heter Märta. T.ex  på "Potatishandlar´n" så är det nån som säger Typ -Håll käften, Fetmärta!!  Och vissa tycker det är skitkul att påpeka det för mig...(Ok, helt 100% ärlig så är det ingen på senare år, eller som sagt detta som menat det, för att mobbas liksom... Hoppas jag i alla fall..) Men ändå... Sen finns det tre killar som alltid kallar mig Märta...
Var bor du: Plassen, Pålgård, Hammarstrand, Ragunda Kommun, Jämtland, Sverige.
Trivs du där: Ja, väldigt bra. Är så mysigt och gemytligt liksom i en liten by.. Och sen att bo i ett hus passar mig också alldeles förträffligt!
Brukar du läsa horoskop: Händer väl, men inte slaviskt...
Har du körkort: Japp... Körde upp 5 september 2001.

Favoritdjur: Hästar, trots att jag inte rider eller har nån annan sorts kontakt med hästar idag...

Festar du mycket: Nja, nej det kan jag nog inte påstå... Inte nuförtiden... Har varit bättre på det förr i tiden... Konstaterade det senast i påskhelgen, att vi börjar bli så gamla... FÖrut kunde man gå ut tre dagar under påsk, Nu är man halvdöd efter en.... Och det är ganska sorgligt tycker jag... Eller kanske inte...
Sprit, cider, vin eller öl: Hmm, på en riktig fest, så som det vart på påskafton så blir det väl lite av varje... Annars har jag blivit så mogen att ett glas rött är favoriten nuförtiden..

Brukar du bli för full: Hmm... ja, kanske lite... eller näe....eller... jo... Eller... ja... Försöker i alla fall att inte bli det, och det är svårt att veta var gränsen går... Jag blir bättre, ett tag för nå år sedan blev jag faktiskt rädd själv... Inte för att jag hällde i mig så mycket sprit, utan vissa gånger kunde jag få black outer utan att jag druckit särskilt mycket alls... Men som sagt, nu är det bättre...

Antal kuddar i sängen: Fem... E har 2, jag har två, fast bara när jag läser. När jag ska sova slänger jag iväg en. Och en ligger bara där, mittemellan, och den har väl oftast V.

Äger du ett busskort: Nej, inte sedan gymnasiet..

Vad åt du till frukost: Två stycken fibertoastmackor med minilätta och goudaost på, och citronte till det..

Har du haft sex idag: Näpp.

Nästa mål i ditt liv: Mitt mål 1 är att gå en floristutbildning, och sluta som dagisfröken (i alla fall ta tjänstledigt så länge)... Helst till hösten... Men det skulle krocka med mitt mål 2, som är att åka utomlands till hösten... Så ev får jag skjuta på mål ett, fast jag tror att det egentligen är viktigare för mig...

Hur svarar du i mobilen: Beror på vem som ringer... Nån jag inte känner så blir det -Ja, det är Helena, är det nån jag känner så blir det -Hallå!, eller är jag på jobbet så blir det -Kometen Helena.
Antal timmar sömn inatt: Många, somnade först på soffan igår kväll, efter "Fråga Olle" alltså vid halv elva, och vaknade runt åtta kanske, fast jag låg och drog mig till nio....
Sov du ensam: Nej, vi var två i sängen nrä vi somnade och tre stycken i morse...
Din hobby: SKoter, snow-board, bada!!
Vad är det för veckodag?: Torsdag

Vad åt du senast: Svärmor gjorde våfflor som vi åt alldeles innan jag satte mig vid datorn.

Vem fick du sms av senast: Shit, får väldigt sällan sms... Kommer faktiskt inte ihåg, och har inte mobilen på mig...

Vem ringde dig senast: Lilla syster

Godaste ölen du druckit: Hmm, vet inte riktigt.. Men jag och E delade på en Heineken klass 2 till middagen häromkvällen, strips och kotlett, och den var riktigt god!!
Vilka hårfärger har du haft: Är mörkbrun original, sen har det varit lite åt det rödare hållet och slingat, men har aldrig bytt hårfärg helt...

Vad såg du senast på TV: (Se förra inlägget)

Vad läser du för bok just nu:

Längd: 171 cm kanske

Skostorlek: 39/40.

Hårfärg: Brunt

Är du kär i någon: Definitivt!

Vad gör du om ett år: Förhoppningsvis utbildar jag mig till florist!!

Önskar du att du bodde någon annanstans: (Se förra inlägget)

Vilken parfym använder du: Just nu en från Yves Rocher, Eau de toilette Gardenia som faktiskt luktar riktigt gott,
inte billigt som de kan göra,

och Dolce and Gabbanas Light Blue

Vilka skor använder du: Alla, vilket är många... I tisdags, när vi städade sa E nåt om att vi har mer skor än Stööks, den lokala skohandlaren...

Dagens klädsel: (Se förra inlägget)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback