Tidsfördriv

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
ordet. Det finns i dessa fall ingen markering som ytterligare pre-
-Svenska Akademiens ordlista
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En sladd som hänger från datorhögtalaren, tror jag...
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Jag och V satt och kollade på Discovery för en stund sen, det handlade om fiskare som fiska torsk och krabbor...
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
13.58 (klockan är 14.14.)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
V som pratar och leker med Farmor.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag var ute med V för ca 1,5 timme sen, han körde sin jeep. Sen gick jag till Ica en snabbis innan jag gick in.
7. Vad har du på dig?
Nya jeans från Ellos, två nya linnen från Ellos, ett gult och ett vitt. En ny grön kofta från Lindex. Hmm, bara nya kläder... En svart bh, mörkblåa trosor och vita strumpor med bruna ränder.. Oj, ingen bra matchning på underkläderna... Och ett långt halsband med små gröna pärlor..
8. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Inte något som jag minns.
9. När skrattade du senast?
För en stund sedan, när V ropade på farmor att han var klar (på toa alltså), och pappan svarade. Då sa V för sig själv "Näe pappa, jag ropade på min farmor" Det var väldigt gulligt tyckte jag...
10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Kort på syskonen Nilsson, kort på E och J när de var jättejätte små, en överfull anslagstavla, bokhyllor fulla med pärmar, ett kort på en uggla, ett kort på en älg, ett kort på en robot och en tamagotchi och ett kort på en kartong full med grejer.. Plus en affisch med människokroppens triggerpunkter. Och en kalender från 2006... Det var nog allt... (Sitter på kontoret hos svärföräldrarna)
11. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, faktikst, jag berättade det för E oxå... Igår när vi var på badhuset såg en kille med en jättelustig navel. Det var som om han hade en ring med skinn runt den, typ en jordnötsring ni vet, fast av skinn... Som liksom stod ut från naveln... Jättelustigt!! Och konstigt....tyckte jag i alla fall...
12. Vilken var den senaste filmen du såg?
I söndags såg vi först "Saw 3" och sen "Crank" med Jason Statham... Var faktiskt ganska bra bägge två, är sällen vi lyckas hyra bra filmer överhuvudtaget...


13. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hmmm.... Tycker såna här frågor är skitsvåra...  Jag tycker jag är ganska öppen med allt, och det jag inte berättar är privat, alltså sånt jag inte tänker berätta här... Men, ja, vad ska jag berätta...
Jag tycker ofta synd om folk.. Eller det kan liksom komma en våg av empati över mig ibland när jag tänker på folk. Kan vara vem som helst, utan någon särskild anledning... Utan att de förmodligen tycker särskilt synd om sig själva.. Och det är inte så att jag tycker de är så "dåliga" eller "Fula" eller att det är nån sån anledning... Eller inte för att jag tycker att jag har det så himla mycket bättre själv... Utan bara... ja... därför....
14. Tycker du om att dansa?
Jag tycker det är skitkul att dansa!! Fast är jag för nykter kan jag vara lite feg, är itne så nöjd med mina moves.. =) Men i påskhelgen till exempel så var jag kung på dansgolvet!! Min syster sa dagen efter, att blev man ensam så var det bara att gå längst fram på dansgolvet, för där var jag!
15. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut!! Funderar på det hela tiden... Eller ja, inte precis hela tiden, men funderar ofta på att flytta och göra nåt med mitt liv, se nåt annat än lilla Hammarn...Mitt problem är att jag är för feg, så det kommer troligtvis aldrig att komma längre än till just funderingar...

Kommentarer
Postat av: kickan

jag brukar också tycka synd om folk! Bara sådär, av nån okänd anledning..

2007-04-12 @ 18:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback