Hej hallå dagboken..

Hmm, blir visst inte så mycket bloggande även fast jag börjat jobba igen och har tillgång till dator igen...
Känns mest som om man vill vara ute när man har rast och supa in så mycket sommar det går innan den försvinner på allvar...

Nog för att det ska bli en till sommarvecka i höst, när vi åker utrikes...
Bara vi hittar nån resa, Carrobarro: nu måste vi börja leta på allvar!!

Hmm vad har hänt sen sist då.. Inte mycket...
"Allt för byn" har dragit igång, i fredags hade de sin första officiella uppvisning, var riktigt skoj, för att inte tala om hur grymt snygg Rafael är.. Överraskande snygg, måste nog vara så att han är bra mycket snyggare i verkligheten...

Och så alla grabbar som är med, dessa för oss bekanta ansikten, ska blottas och sändas över hela sverige. Såna man gått i samma skola som, eller köpt nåt gammalt skrot av på en auktion, nån vars hus man passerar varje dag på väg hem från jobbet, uppväxta på samma lilla by eller barnbarn till grannen...
Det har inte riktigt sjunkit in hur stort detta kommer att bli. Detta kommer ju verkligen att bli Hammarstrands stora chans att få en plats på kartan. Nästan varenda svensk kommer att veta var Hammarstrand ligger...
Och många fler än de tio grabbarna kommer att synas i tv... Nästan hela Hammarstarnds befolkning kommer att intervjuas... Min lillasyster har redan blivit det, likaså svärfar, och en hel massa till och då är det fortfarande över två månaders filmning kvar... Skoj!!

Annars så har jag fortfarande inte hittat nån bil...
Men det är ganska bra, för då är jag helt billös varannan vecka när Det är E´s körvecka... Då måste jag promenera eller cykla till jobbet. Vilket var fallet förra veckan.. Inget ont som inte har nåt gott med sig...
Tänkte att jag ska fortsätta, även de veckor E åker med G, men nu har jag tyvärr gått och blivit förkyld, och har dessutom börjat 6.00 dessa två dagar, så då har jag tagit bilen, men bara jag blir frisk så...

Vi har städat och rensat i boden, så nu kan man faktiskt gå in där igen...
Gräset har växt såpass att vi nu har klippt det för första gången...

Men ingen bro har det blitt än, blir väl förhoppningsvis innan snön...



Min Farbror har tyvärr dött alldeles för tidigt. Lider med mina kusiner och min pappa och för mig själv. 
Pappa och farbror var tvillingar.
Men nu slipper han lida i alla fall... Hoppas du har det bra däruppe eller var du nu hamnat!!   

    ...R.I.P...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback