Sammanfattning..

Vad har hänt under helgen då??

Jo, på fredag var jag på 30-årskalas... Jag hade sisådär roligt, jag kände inte födelsedagsbarnet, så man kände sig lite borta... Men trevligt var det i alla fall, kände några andra som tur var..
Kom hem tre på natten - "Tack svärfar för skjutsen!".

Var lite loj på lördag, mest E i alla fall... Och då skulle vi baka bröd och göra sallad för knytkalas och spelkväll väntade hos äldsta systern!!

Eftersom E sov så sött på soffan fick man göra allt själv, men eftersom jag var ute i ganska god tid så gick det bra, blev aldrig nån stress..

Maten var riktigt god!!!
Till förrätt blev det foccaccia och sallad (min uppgift).
                                            
Foccaccia med marinerade vtilöksklyftor, oliver, soltorkade tomater och rosmarin.
Salladen blev jag riktigt nöjd med, innehållande blandade salladssorter, tomater, fetaost, soltorkade tomater, avokado och salladslök, med citronolivolja, citronpeppar, salt och balsamvinäger.

Huvudrätten bestod av Hasselbackspotatis, tjälknul
och ädelostsås.
  
Mmmm säger jag bara, och vitlökssmör till potatisen.
Och några timmar senare kom efterrätten (p.g.a paltkoma dröjde det)

Hemmagjorde semlor med keso i... Annorlunda och väldigt gott! Tyvärr höll min paltkoma i sig...

"Paltkoma är ett norrländskt dialektalt uttryck som blev riksbekant genom tv-programmet Värsta språket. Ordet beskriver den dåsighet som drabbar den proppmätte efter en stadig måltid, eller som Norrländsk uppslagsbok definierar det: "det fullständigt utslocknade tillstånd av total kroppslig utmattning som inträder kort efter inmundigandet av ett stort antal (pite)paltar". Andra dialektala ord för p. är paltschvimma och grötsvimmen. Fenomenet är på engelska känt som post-lunch-dip."

"Paltkomans tid är den timme efter maten då allt blod används till matsmältning och en markant dåsighet infinner sig. Ingen föreläsare med självbevarelsedrift planerar avancerade kursavsnitt under denna tid. Ej direkt knutet till pitepalt, men blir värre ju kraftigare föda som intagits. "

Ja, en liten parentes...


Sen kika vi på melodifestivalen, vilken man ALLTID måste kommentera och utdöma vinnarna. Även fast man själv inte offrat en krona på att rösta och borde därmed förlora sin rätt till åsikt om hur "Svenska folket" röstat...

Det sisnämnda gjorde min svåger, det är riktigt drygt, och riktigt roligt!!!

Ja, sen spelade vi lite mindre "jobbiga" spel... Kom hem även
Nu ska jag gå och jobba och fundera hur man ändrar textstorleken...

Sen spelade vi spel... Vi började med Våghals, efter mycket tjat från syster nr 1, och påtryckningar om att vi var så fega.. Det lustiga var, att när det väl var hennes tur så var hon minst lika nervös som alla andra, och hade gärna bytt spel... Vi lät henne snabbt veta, att hon var inte rätt person att klaga efter att ha tryckt ner alla andra...  Detta är såna frågor som finns med i våghals, som är en form av sanning och konsekvens:

sanning1konka2sanning5

konka5
Det sisnämnda gjorde min svåger, det är riktigt drygt, och riktigt roligt!!!

Ja, sen spelade vi lite mindre "jobbiga" spel... Kom hem även runt tre denna kväll... Snacka om att vända om dygnet...

Hur ändrar man textstorlek?????
Kan ju inte ha det såhär!!

Nu har jag även haft in min bil på verkstad och lagat lite smågrejer... Hämta den igår.. SÅ nu är det väl bara till att formulera en annons och hoppas att nån vill köpa den!

Frågan är bara; vad ska jag ha för bil??


Hmm Tål att tänka på...

So long friends!!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback