...

Jo, just, kom på det igår, som min kära mor också påpekade, att det är ju faktiskt en röd dag kvar, Nationaldagen!!
Men frågan är hur man mår då... Vi har planerat in en personalfest på tisdagen. Eller fest och fest, alla anställda i Boms på Hammarn ska träffas och äta mat och ha en liten trevlig sommaravslutning... Dricka är frivilligt..

Och ja Johanna, jag vill oxå ha kläderna. Men "Tålamod är en fiskares bästa vän"
som Claes Malmberg så vackert uttrycker det i Lotta på Bråkmakargatan.
 
Så det är bara att vänta, men de måste komma innan helgen,
tänkte ha en ny outfit på 40-årskalaset jag ska på, på lördag.

För övrigt då... Ja, inte så mycket nytt i mitt liv egentligen...
Väntar på mina glasögon också... sa jag det, jo det gjorde jag va... Jag ska få glasögon... Är yttepytte närsynt..

Hmm annars händer det mer på jobbet i dessa dagar...
Hade personalmöte igår och fick veta att jag kanske inte får jobba kvar på min avdelning till hösten...
På nåt vis är det anställt mer folk än vad som behövs, och går man efter LAS så är jag näst sist anställd och hamnar då i en slags personalpool, och då är det några som går före mig på tjänsterna på avdelningen, så det beror på vad de personerna vill.. Jag får  väl kanske bara tacka och ta emot det som erbjuds.. Lustigt, trodde att om man var fast anställd, eller tillsvidareanställd som det heter, så var man liksom fast, men tydligen inte... Skulle ju kunna önska att man inte behövs så man får gå hemma med lön, det skulle ju sitta som ett smäck för mig nu, men det lär väl knappast bli så... Man kanske rentav hamnar hos vaktmästarna eller nåt, vad vet man??

Men så länge jobbar jag ju kvar i alla fall, och då väntar
Förskolans dag på torsdag, det blir lite maskerad för de 
      
som vill, utflykt och pizza till lunch. 
                                                  
På måndag bär det av till Jamtli med femåringarna, på en tidsresa.
Det blir femåringarnas avslutning, innan de börjar förskolan till hösten tillsammans.

Och på tisdag bär det av till Jamtli igen, men med min avdelning. Som avslutning på våran termin.
Vi har det som tradition att åka iväg nånstans, och tidigare har vi varit till Junsele Djurpark, men i år blev det Jamtli.
Brukar bli jättebra och tevligt och alla föräldrar som vill är välkomna att följa med..
Sen på onsdagkväll ska vi har sommarfest med barnen. Grilla lite och leka och hoppas på finväder..
Och så 5:e är det personalfest...

Nu ska jag jobba lite, och sen åka hem tidigt!! Måste komma ihåg att lämna in mitt splitternya däck på lagning.. Kul att få punktering på ett nytt däck, som man inte ens betalat än... Typiskt!! som V brukar säga...

Och så kanske hälsa på Momma en sväng, måste kolla så hon förstår sig på sin nya bärbara telefon som hon fick i present.

Tjongalong!!

Kommentarer
Postat av: animi

VI HAR KLÄDER!!! Passade de??

2007-05-22 @ 22:16:27
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback