Mirakel

Det är helt otroligt vad en liten, liten varelse kan skapa stora, stora, varma, sköna, helt underbara känslor...
Man kan inte slita blicken... Man kan inte sluta pussa.. Man kan inte sluta snusa.. Man vill inte ens gå och kissa för då missar man tid med denna lilla underbara varelse.... Denna perfekta lilla varelse... Med stora, blåa ögon... En perfekt liten rund "momma"näsa... Små, söta läppar... Ben som sprattlar som värsta grodbena... Och ett leende som skulle få vilket isberg som helst att smälta... Vilken effekt detta leende har på en... När man kommer, säger hej och kanske lite dobibobidido... Och så fyrar hon av det.. Man känner sig som om man vunnit högsta vinsten.. Denna lilla varelse, blir glad, av mig!!! Det är en helt otrolig känsla...
Självklart pratar jag om Selina, min lilla älskade systerdotter..
image9
Och då är det inte ens mitt barn.. Hur ska det kännas den dag man får ett eget barn?? Som är mitt, bara mitt och helt och hållet mitt?? Obegränsat... Det är otroligt hur Nån skapade världen och människorna... Och alla dessa känslor... Otroligt underbart...

Ja, som ni säkert förstår så har jag precis träffat detta lilla mirakel... Fick många såna där leenden... Låg i sängen och myste... Tänk att ligga ca 15cm ifrån dessa (se bilden ovan) blå ögon som förundrat tittar på en, och studerar en in i minsta detalj... Nyper tag i kinden... Smeker den lite lätt... och bara är.... så himla underbar... (sen att hon gnällde lite emellanåt får man ju helt enkelt bortse ifrån... hon hade ju inte tid att sova!!)

Ja, det var bara det jag kände att jag ville dela med världen just för tillfället...
Mosters lilla ängel..
image10



Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, so sagt, du kan ju bara tänka dig hur det känns när det är ens eget! Helt fantastiskt!!!!!!
*suck* Går som inte att beskriva! Kram!

2007-12-05 @ 13:21:00
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria
Postat av: animi

Hej.. fin bild den utan leende men med mat runt ansiktet.. var tyvärr den enda som jag kunde se.. vet inte varför de andra inte funkade.. :(

2007-12-06 @ 18:58:29
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback