Ont...

Igår hade jag en riktig köraslutpåkroppen-dag... Har nog aldrig haft nån sån förut tror jag...
Först gick jag till jobbet, som vanligt nu för tiden, men idag lånade jag E´s stavar, har aldrig gått med stavar förut. Men det kändes verkligen att man fick flåsa mycket mer än när jag bara går. På jobbet kom I och sa "Ja, just ja, du står uppskriven på pumpen ikväll!!" Ok, visst för att vi pratat om att vi ska börja igen, men jag hade inte riktigt ställt in mig på det så tidigt, och inte idag!!! Och så kläcker hon ur sig "Men jag kan inte gå!" Nähä, tack så mycket!!
Puh, och eftersom jag tränat ganska mycket, eller ja, i många omgångar om jag säger så, så känner man tränaren gansak väl och vet hur mycket skäll och pikar man får om man avbokar, (ja, med glimten i ögat alltså)så det var inte riktigt läge för det, inte första gången...  Sen efter jobbet brukar jag alltid hitta en anledning/ursäkt för att inte gå hem, med halvdåligt samvete bara eftersom jag redan gått på morgonen. Igår hade jag ingen sån orsak. Provade ringa lillasyster och undra om inte hon ville hälsa på (och samtidigt skjutsa hem mig då), men icke. Så det var bara att greppa stavarna och gå. Och det är ju ingen dålig backe hem.. Väl hemma kändes bena som spaghetti, och då väntade ett 60 min pump pass 2,5h timme senare...  Men skam den som ger sig, det var bara att kämpa på! Och det gick faktiskt riktigt bra! Känns som om mina promenader gett lite resultat, för på pumpen blev jag inte tvärslut och röd som en gris, utan kämpade på riktigt bra. Hade ju i och för sig ganska lätta vikter, men inte mindre än att musklerna fick kämpa.

Sen for jag hem med ett strålande gott samvete, gjorde några kvällsmackor och tappade upp ett varmt, avslappnande bad. Var så gudomligt skönt att vila musklerna i dessa varma bubblor!!! Jag och E bada i ca 45min, sen var det bara att borsta gluggarna och glida ner i sängen, somnade som ett litet barn!! Orkade inte ens läsa, och det vill säga mycket eftersom jag är i slutet av sista Stieg Larsson-boken...
Sen var det bara upp i morse igen och promenera ner på jobbet... Men nu börjar denna grymma men obligatoriska träningsvärk kännas av...

Men som sagt, samvete mår prima!!

Ikväll är det dags för ännu en show av Allt för byn-gänget. Hoppas det är lika bra som tidigare föreställningar, men det har jag inga tvivel på... Men det grämer mig fortfarande lite att jag kommer att missa premiären på tv, eftersom vi är i Turkiet då. Upptäckte dessutom igår att jag även kommer att missa säsongspremiären av Grey´s Anatomy som också sänds denna vecka. Jag hoppas det kan finnas nå vänliga själar som kan tänka sig att banda dessa program!!

Näe, nu väntar lite mera jobb innan det är dags att promenera hem uppför backen igen...

Ville bara visa denna otroligt vackra bild över våran vackra bygd.... Den är hämtad på Allt för byns hemsida.
Vy över Hammarstrand.
Hare bra och trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback