Äventyr...

Jaha, har varit nerstängt här några dagar...
Helgen var i alla fall trevlig. SPA-dagen var helt underbar!! SÅ himla skönt och skojigt att få träffas och bara umgås med sina kollegor, även om samtalen gled in på lite jobb ibland så tyckte jag ändå vi var hyfsat duktiga på att bara vara privata... Vad som hände sen har jag ingen förklaring till, men det innebar en resa på ca 7 mil, bugg och en stämpel på min hand morgonen efter där det stod "Rebel to the bone"... Ja, för det är ju jag...
Skoj var det i alla fall...
(Körslaget missade jag helt i alla fall, har riktat in mig på nästa avsnitt på lördag istället...)

På söndagen var det först lite hemma-pular-dag. Städa bilen, E skrapade bort en massa slask på vägen med traktorn, och jag fick agera vikt, annars tog det inget. Då är ju frågan: var det riktigt elakt typ "Du är så tung så kan tynga ner hela traktorn", eller var det en uppmuntran typ "Tur du misslyckas med bantningen, en liten snärta på 45pannor skulle inte hjälpa mycket!!" Hmm, kanske bäst att man inte fördjupar sig så mycket i det... Guppigt var det och lite öm i rumpan efteråt. Sen blev det i alla fall lite ledigt, för då åkte vi till pulkabacken och fika. Blev väl kanske sista skotersvängen, för den gick delvis på mossa. Men fint väder var det i alla fall och bra glid på snowracerarna.

I måndags starta inte bilen, tvärdö när jag skulle åka ner på jobbet... Oj oj oj... Som tur var kunde jag lifta med en kompis. Efter jobbet vart konstaterat att batteriet kortslutit och kommer inte att kunna användas igen... Röta, eftersom jag skulle besikta bilen på tisdagen... Fick sno min kära sambos batteri istället, och bilen gick igenom prickfritt!!  Det enda är ju att nu tvingas jag ju köpa ett nytt för 1000 spänn..!!! Ja, pengarna ska ju rulla....

Annars så har det väl inte hänt så mycket... Ska på kalas till min systerdotter idag.... E´s syster J låter som en hes gammal kråka (Ja, jag är elak!!! Men hon låter ju så skojigt!!! Hon har opererat bort halsmandlarna!!) Och bantningen går väldigt dåligt...
Sist jag kolla så hade jag gått upp 2,6kg igen, denna vecka glömde jag bort att kolla... Ska bara samla tillräckligt med kraft så ska jag dra igång igen... Ser det inte som ett misslyckande, än i alla fall, utan mer som min svärmor en gång sa, det är ju som att man kör på en väg, och så kör man ner i dike, då måste man ju ta sig upp ur diket igen... Nu har jag varit nere i diket några veckor, men nu ska jag banne mig snart ta mig upp!!
Nån som har en bärgare??

Annars så kan det kanske komma att ske lite förändringar i mitt liv framöver, eller en i alla fall... Kan inte avslöja vad det är än, men den som lever får se!!
(Och näe mamma, vi ska inte ha barn eller gifta oss eller förlova oss, du kan vara lugn...)

Ja, annars så saknar jag denna lilla tjej en smula, har inte haft tid att hälsa på henne på länge...
ssl12341.JPG
Ja, det klart att det är kul att träffa hennes föräldrar oxå!!!
Men i morgon, fredag kanske jag kan åka förbi om de är hemma...???

So long, compadres!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fy va taskigt att lämna ut en liten hintnär du inte kan berätta allt! Jag blir ju svinnyfiken! Men om det inte är nåt av ovanstående så borde det handla om jobb....

2008-04-06 @ 15:35:42
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria
Postat av: Kickan

Yep den var riktigt fulsnygg! Den är lite tajt men det har jag tänkt åtgärda!

2008-04-09 @ 16:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback