Bröllop

Så har bröllopsklockorna klingat ut...
Nu är (nästan) alla festligheter över. Är bara Lilla sis´ som fyller år idag och faderns 60 årskalas nästa helg. Sen är det banne mig inga fler kalas... Inga storkalas i alla fall.


Även detta bröllop var jättevackert, och de sa båda -Ja!!... Som sagt, det måste vara en sån häftig känsla när man gifter sig, men blir så himla full av känslor bara av att se andra som gifter sig. Jag som aldrig grinar till filmer/hemska dokumentärer och sånt, även fast jag självklart känner med personerna, blir helt blödig på bröllop...
Ja, inte så att jag storbölar, men hela magen knyter ihop sig och ögonen fylls med tårar...
Mitt första bröllop som jag kommer ihåg var min storasysters. Och jag blev alldeles förvånad själv när tårarna bara börja rinna, när de var på väg in i kyrkan!! Då hade det ju inte ens börjat. Och sen när de läste löftena, vällde det upp igen...  Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig innan...

Jäkligt häftigt är det i alla fall...

Till och med E, som "aldrig ska gifta sig", sa i lördagsnatt; "Nu när vi varit på så mycket bröllop, så är det ju kanske inte så farligt"... Så vad vet man, kanske man får en ring på fingret en dag... =)
Och sen att han låg och sjöng "vill du gifta dig med mig, Helena" (Melodi: Halleluljah) hade nog mer med spriten att göra, än något frieri...... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback