Fönster!!

Åh, så var det helg igen...
Har så mycket att göra, men jag är bara trött och omotiverad.... Vill göra så himla mycket, jag älskar ju julen och städning och sånt brukar inte vara nå problem, men nu vill jag helst bara ligga i soffan/sängen och dega/läsa/sova/slöa..
Är inte alls nå roligt. Skulle även hur gärna som helst ta fram skotern och glida fram på snön, men inte ens det känns jag orka... Och som ni kanske märkt har även bloggandet blivit lidande... Vill skriva så mycket, men så blir det inget.. Men nu ska ni få lite bilder på fönsterbytet i alla fall, lite före och efter bilder.

Vardagsrummet före:
  
Vardagsrum efter:
    
Kök före:
Oj, hade inga förebilder mer än denna utifrån

Kök efter:
  
Sovrum före:                                        Sovrum efter:
         
Persiennen var trasig, så det var verkligen såhär det såg ut. Det gick inte att dra upp den.

Hallen före:                                  Hallen efter:
              

Balkongdörr före:                    Balkongdörr efter:
                  
Lägg märke till den fina ritningar V har gjort pådörren med en spritpenna..
Badrumsfönster före:           
  Lägg märke till den omålade smygen, fönsterramen, och den saknade listbiten ovanför fönstret.

Badrumsfönster efter:
     
Ja, jag blev väldigt nöjd med badrumsfönstret om nån undrar.. Tyckte plastfilmen blev såååå himla fin!!
Den köpte vi på Bauhaus till ett överkomligt pris.

Här kommer helhetssyn av huset (Om man bortser från att vi inte bytt panelen än och att den gamla panelen gör att de nya fönstren inte riktigt kommer till sin rätt än utvändigt...)
  

Ja, men det var väl det då... Nu ska jag försöka lyfta på rumpan och få nåt gjort...
Slänga in i en tvättmaskin och rensa lite skit i hallen tror jag.... Kanske stryka nå gardiner till övervåningen oxå...
Eller bara ligga i soffan och spela Chuzzle på http://www.king.com/ och lyssna på Curly Sue med Takida.

Förresten, guuuuuuuuuuud vad rätt att Kevin står i IDOLfinalen nästa vecka!! Han måste bara vinna, det finns bara det!!
Sen Robin vs Alice, nja, hade hellre sett Anna eller Loulou kanske, tycker nog inte nån av Robin eller Alice borde stått där.. Men Kevin är med i alla fall och det är huvudsaken. Varenda fredagkväll blir jag lika kär, och vill bara åka till Malta och hitta mig en egen maltese... (Ja, om det är OK för E alltså.. =) )

Har ni nån energi till övers, så sänd gärna lite till Plassen i Pålgård!!

Hej på er!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Å så fint det blev med de nya fönstren! Och jag håller verkligen med om att badrumsfönstret blev hur fint som helst! Måste komma och kolla in detta live nån dag =) Puss

2008-12-06 @ 15:42:45
Postat av: Helena

Ja, det får du göra! Det är bra om det händer nåt som rycker upp mig. Dra gärna ut mig på en promenad oxå, har inte blivit nån sen jag blev förkyld för flera veckor sedan... Kram!

2008-12-06 @ 16:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback