Livet i ett vykort!

Ja, nu sitter jag här igen och bara njuter av vintern!! Jag som ett tag trodde att jag gillade både sommaren och vintern lika mycket, som det verkar nu så är jag en riktig vintermänniska. Inte för att det är nåt fel på sommaren heller, men nja, vintern är nog bäst. Har precis varit ute och skottat. Skulle köra snöslungan, men den ville inte gå. Eller ja, den startade ju, men den ville inte köra framåt, och gå och handdra en snöslunga, det tänkte jag inte göra. Så vad gör an då??
Jo, man handskottar...
 
Som tur är var det bara gångarna på gården som behövde skottas och inte hela gårdsplanen, men ändå... Och som tur är 2, så är det ju bara pudersnö, så den var ju inte så tung, men ändå!! Blir inte brydd om jag har ryggskott imorgon. Får prova att ta till nå yogatricks och stretcha ut den ordentligt!!

Var ju tvungen att knäppa lite mer kort oxå, eftersom att det, precis som rubriken antyder, verkligen ser ut som ett vykort här nu med all snö, och alla minusgrader. Har legat på runt -15grader ute idag oxå!! Är inte så lätt att knäppa kort i mörkret och få nåt bra motiv, så det blev inte bättre än såhär.
  
Här kommer några riktigt usla kort. De känns som hämtade ur en skräckfilm, och det sjuka var, att precis när jag knäppte dessa var det nån hund i byn som ylade som en varg. Lite spooky, för det är inte ofta de brukar göra det...
 
Och detta är våran fina adventsgran, som faktiskt växer på våran gård, och börjar bli riktigt stooor!!
Bredvid komposten, den är ju vacker!!

Nähä, om man skulle ta och fixa lite krubb tills karln i huset kommer hem...
Verkligen hatar hatar hatar att fixa vardagsmiddag!!

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback