Så har man städat...

Övervåningen klar!!
Lite småplock i köket och vardagsrummet, dammsuga hallen, torka golven överallt och städa badrummet kvar då!! Men det börjar närma sig!!! Så blir det bara lite dammsugning och sånt innan julafton. (Är mina förhoppningar i alla fall!!)

Idag har jag varit med om nåt ovanligt.
Jag har stått och diskuterat gardiner med en kille. "De hängde inte bra.", "De skulle vara mer raka.",  Och så gillade han inte "pressvecket" som blev när jag strök gardinen dubbel... Va??
Helt vanliga, raka röda gardiner. Sen när kommer killar med åsikter om gardiner??
"När du köper dina egna gardiner kan du få bestämma hur de ska se ut!!" Vi blev nästan ovänner.
Sen ser jag honom ändra gardinerna när jag gått till ett annat rum....

Detta var alltså hemma, inte på jobbet.


Nämnde jag att killen dessutom är fem år??

                     
V´s rum                                        Mitt och E´s rum

Man ska då vara med om det mesta...
Tidigare har jag alltid uppskattat att han gillar julen lika mycket som jag och uppmuntrat honom, men nu vete gudarna, om han ska börja lägga sig i gardinerna till och med, redan vid fem års ålder, vart kommer då detta att sluta??

Ojojoj, tur att far hans håller sig undan...

Nu blir det middag!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Herrejösses vad du varit flitig i fingrarna på sistone! Jag hinner ju inte med att läsa ju....

Men kul är det! Fortsätt så=)

2008-12-15 @ 18:31:59
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, det gäller ju att passa på medans andan faller på.. Är nog inne i en bloggperiod nu. Sen så har man ju lite mer tid och möjlighet på helgerna. Och sen beror det ju på hur ofta E åker iväg, försöker ju att inte blogga så mycket när han är hemma, han tycker jag är så osocial då... Ska försöka hålla igång hela tiden, men rätt var det är har man inget alls att skriva om... Men det är kul att se att det är nån som är här och kikar i alla fall och kommenterar. Det är lite som att få vatten på kvarn då liksom!!

2008-12-15 @ 21:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback