"Hola Senorita!", "Tjenare...du...."

Hahaha!!! Rubriken alltså..
Inledningsfraser som uttalades mellan mig och en mycket kär vän...
Lustigt, mycket lustigt...

Nu till nåt annat..

Sommaren har äntligen hittat tillbaka till Hammarstrand!!
Idag har det flyttats och svettats.... (Håller på att flytta jobbet till nya lokaler)
För att sen solas och badas!!! Och tillråga på det, med lilla mysbubblan Selina!! Hon verkar gilla att bada...
Läpparna darra och hon skaka, men bada det skulle hon göra!!
Så skönt med värme!! Även om man förstås klagar och gnäller över att det är så varmt oxå, men nu när det svalnat lite kan man säga att man gillar värmen...

Annars börjar det närma sig semestertider, bara en vecka kvar!!!
Och så väntar ju Iron maiden och en förhoppningsvis solig vecka i stora huvudstaden med E´s bror och fru...

Var en sväng till Sundsvall med kusin D och lillasyster förra veckan... REA överallt, och jag skulle inte shoppa... Typiskt!! Ett par nya gympadojor inhandlades dock.

De skulle kosta 1000pix, men var på rea för 690:- och med ett presentkort på 500:- blev det inte mycket pengar kvar att dra från kontot!! Vilket klipp!! Och så sköööna till på köpet. Dessutom  har de pronationskontroll vilket är oerhört bra då jag pronerar med mina fötter. (OK, på lekmannaspråk kallas det att man går snett med fötterna inåt, men i vintras när vi var på skotersemester så hade vi med en fotterapeut som upplyste mig om att det heter pronera, så då må man ju flasha lite med intellektuella uttryck!!) SÅp nu har jag faktiskt promenerat två gånger, och det är verkligen en Aha-upplevelse, "är det såhär ett par riktiga skor ska kännas", då man tidigare bara snålat och handlat billiga skor med typ noll funktioner...

Just nu är vi hos kusin A och P och ska käka middag, schnitsel med klyftpotatis väntar mina kära mage!! Mums!!

I helgen är det Gatufesten och jag hade planerat att gå och se Soilwork imorgon kväll, skulle vara så förbaskat kul, har länge längtat efter att se dem, men min plånbok tycker att jag borde snåla lite med pengarna då denna sommar kommer att innehålla så mycket andra grejer, som Sthlm och bröllopena och allt, så trist nog får jag nog hoppa Soilwork, även om det svider i mitt hjärta.... Fast det är ju inte förräns imorgon, så man vet aldrig, hinner fortfarande ändra mig...


Näe, nu börjar det osa mat, och min kurrande mage börjar klaga, så det är bäst att gå och äta...

Adios Amigos!!

Kommentarer
Postat av: Mor

Den som spar han har! Vilket bra köp det blev till slut, 190:- för ett par riktiga skor.

2008-07-05 @ 12:36:10
URL: http://morma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback