Förkyld...

Så var påsken här, hur hur firar vi den?? Jo, genom att blir förkyld och ligga i feber...
Börja känna mig krasslig redan när jag gick från jobbet i torsdags, och sen blev det bara värre och värre... Måste ha haft ganska hög feber den natten, för jag sov riktigt dåligt, låg bara och frös och svettades. På morgonen, kände jag mig ändå bättre, och då hade jag 38,2 i temp... Men tuff som jag är pilla jag i mig Ipren och så åkte vi iväg på pimpeltävling med min svågers och våran familj. Trist nog fick vi inte ett enda napp... En person fick upp lite sjögräs, och det var det enda som kom upp... Men vi hade i alla fall tur med vädret!! Och med trevligt sällskap och god mat gjorde det inte så mycket att vi inte såg mycket som ett fiskfjäll. Jag hörde nåt rykte från min systerdotter att fiskarna hade styrelsemöte, de skulle visst diskutera A-kassan, och vem kan klandra dem??


Febern gav inte med sig i alla fall, förutom under iprenens verkan, så det blev ingen utgång för mig, och E stannade också hemma. Lika bra var väl det, för vid halv tio låg både jag och E och sov i soffan, och hade bara lyckats se knappt en halv film av de två vi hyrt...

Idag på självaste påskafton såg vi klart filmerna, har legat i soffan sågott som hela dagen. Skönt även fast jag inte har nån feber idag!! Jippi!! Till slut blev vi tvungna att snygga till oss lite i alla fall, för "svärfar" fyller år idag och kusin A´s P oxå, Så just nu är vi hos svärisarna och ska senare till P och förhoppningsvis blir det kanske hotellet sen ikväll.. Vi hann med en gourmetmiddag idag oxå, påskafton till ära: En stora mosmenyn på statoil. Hur patetiskt kändes det?? Hade planerat att äta på pizzerian, men kanske den enda dagen på året de har stängt verkar vara idag!! Och kiosken hade såklart stängt tio minuter innan vi kom ner på byn, så vad göra?? Fanns ju bara statoil kvar...

Näe ska kanske vara lite social innan vi drar vidare...
Ska överräcka en väldigt speciell present till P (även den inhandlad på statoil) visste inte att P fyllde år förräns i eftermiddag, så som sagt, vad annat göra än att gå på statoil?? (Sorry P, du ska få en bättre present sen, när det är några fler affärer öppna!!!)
Det stygga är, och detta är sant, inte bara nåt jag skriver för att P brukar läsa denna blogg, det är att jag tänkt fråga kusin A när P fyller år, för jag har inte vetat det, och så att det inte ska komma som en överraskning när hon väl gör det, eller missa hennes födelsedag, men har aldrig lyckats komma till skott och frågat. Och då blev det precis så, en sms idag om fika för att P fyller år... Jaha, kunde ju inte ha varit en sämre dag i present syfte... Påskafton....

Jaja, som sagt nu må ja gå..

Ska åka dit nu...

Glad påsk på er alla!!

Ps bilderna från Kall kommer, har fått hem datorn, har bara inte haft tid än...


Kommentarer
Postat av: animi

Hoppas du är frisk nu!

2008-03-24 @ 10:55:55
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback