Osså ny vecka...

Sportlovsveckan närmare bestämt. Vilket innebär lite mindre tryck på jobbet och liet mindre barn... Fast jag ska bara jobba tre dagar denna vecka, sen drar vi till fjälls!!

Närmare bestämt Kall, på baksidan av Åreskutan. (Denna målnings ska föreställa Åreskutan från Kall, så det är väl nånstans där vi kommer att vara...=))
Vi kommer att befinna oss där ända tills på söndag tillsammans med vänner, skotrar och förhoppningsvis massa snö!! Har lagat min och E´s skotrar i helgen... Va och skruva till halv elva igår kväll... Så nu går hans igen!! Jippi!! Och min kommer snart att gå, har bytt trailingarm, och måste bara fixa en bult som fattas, så sitter den sen. Sen är det bara det "lilla" problemet att den inte har startat när det avrit minusgrader... Kan ju verka som en ganska stor sak när det är en snöskoter man pratar om, hela idén är ju faktiskt att man ska åka när det är just minusgrader... Har försökt tömt alla ställen det kan samlas vatten på, och dessutom stoppat i en "Vattentampong" i tanken.. Det är en sak man stoppar i tanken, så ska den ligga där och suga i sig allt vatten... Så nu är det bara att vänta på minusgrader och se om vi lyckats fixa problemet... Annars är det ju bara att hoppas på plusgrader då...
Eller finns det nån därute som har nåt tips på vad det annars ska kunna vara??

Annars så var vi på en blueskonsert i lördags med Paulin and band... (Mitt namn, inte deras)...
De var superduktiga!! Så himla tufft att våga ställa sig på en scen och bara sjunga!! För folk!! Jag blir så himla imponerad av sånt, för det skulle jag aldrig nånsin våga göra själv... I och för sig så kanske inte det handlar så mycket om mod, utan mer om självbevarelsedrift, och omtanke för mina medmänniskor... Men ändå... Jag sjunger jättegärna, hellre än bra, för vänner och så, men att ställa sig på en scen, det är en helt annan sak...
Mucho impressivo!! (Öh, fattar nån min italienska??)

Och i lördags var det även den årliga Ravensmartnen (Pålgårds marknad) som går av stapeln ca 50m ifrån vårat hus. Mycket mysigt med små stånd med hantarbete, hembakt, barnteater och de självklara kolbullarna.

Sens å har jag handlat lite på bokrean... Är ju så himla svårt med böcker, för man vet ju itne om de är bra förrän efteråt... Men jag kika på lite recensioner och tillslut blev det dessa böcker...

Till V:
Omslagsbild: ISBN 9789129662818, Pippi Långstrump går ombordOmslagsbild: ISBN 9789163858543, Skrot-Nisse
Och till mig själv:
Omslagsbild: ISBN 9789100109851, Vänner för livet : om vikten av vänskapOmslagsbild: ISBN 9789151846309, BergdorfblondinerOmslagsbild: ISBN 9789164201874, Fågelbovägen 32
Omslagsbild: ISBN 9789100106058, Tillsammans är man mindre ensamOmslagsbild: ISBN 9789173892261, Mig äger ingenOmslagsbild: ISBN 9789146213765, Snabba cash : hatet, drivet, jakten
Och alla dessa åtta böcker till en nätt liten summa på 402:-... Det är rea det!!
                                  
Näe, nu tror jag att det får räcka för idag...

Hare bra!!

Kommentarer
Postat av: animi

Säg till om någon är riktigt bra så kanske jag lånar dem av dej.. ska iväg på stan och kolla jag med, om hinner..

2008-03-03 @ 10:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback