Psyket nästa...

I morse var jag uppe och gjorde mig i ordning för jobbet när de ringde och sa att jag skulle komma en timme senare. OK tänkte jag, då kan ju jag passa på att plocka påskris då som jag tänkte göra igår, men inte fick tid för. Så halv åtta i morse gav jag mig ut i täckbyxor, jacka och en mössa på sniskan...

Eftersom vi bor kant i kant med skogen så behöver jag ju inte bege mig så långt utan gick och lulla på runt gården... Satte mig ner på huk vid ett stort snår med ris och börja plocka kvistar. När jag tyckte jag plockat av de mesta skulle jag resa mig, men mina muskler var inte riktigt överens, så jag tippa baklänges i stället i snön. Höll riset i ena handen och avbitaren i den andra, så jag hade inga händer att stödja mig på, vilket resulterar i att jag ligger och rullar runt i snön som en annan sköldpadda som hamnat på ryggen. Börjar skratta ÅT mig själv...
Lyckades i alla fall till slut ta mig upp med hjälp av ambågar och diverse kroppsdelar och vandrar vidare. Hittar ett till snår en bit ut i djupsnön, så jag går dit och lyckas trampa ner mig ordentligt varpå jag ramlar igen och tippar baklänges och håller inte på att ta mig upp... Återigen sköldpadda...
Jag garvar rejält åt mig själv, och tänker att om nån ser mig nu, halv åtta på morgonen, kravlandes runt i snön och inte kan ta mig upp själv, så kommer de ändra ringa psyket eller tro att jag har svåra alkoholproblem....

Som tur är var det nog ingen som gjorde det, det har i alla fall inte kommit nå män i vita rockar än i alla fall...
Sköldpaddan Helena

Lyckades i alla fall tillslut få till två stycken påskris, ett gult till brön, och ett med jättefina, gröna fjädrar till vardagsrummet... Surprise, gröna!! Men de hade så fint pynt på Ica, som avr precis min grönfärg så jag kunde inte låta blir....


Hej!

Kommentarer
Postat av: Helena

Självklart så menar jag BRON och har itne hittat på nåt nytt ord som brön... Bron ska det vara...

2008-03-19 @ 14:38:21
Postat av: animi

Åh vad jag önskar att jag fick se de där :D

2008-03-19 @ 18:58:27
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback