Snor å snörvel...

Är fortfarande inte bra.... Är inte lika hes idag, men istället har den stora hostan intagit min kropp!! Börja igår kväll...
Usch och fy och tvi vad jobbigt det är med hosta. Men som tur var fick jag sova hela natten i alla fall. Hade förberett mig på att sitta och sova, och vakna ideligen och hosta, men icke. Sköönt.
Detta är i alla fall mina nya bästa vänner:

Snorpapper, alvedon, nässpray och halstabletter för att underlätta hostan...

Har varit ut och hämtat posten idag oxå. Och idag snöar det!!!!
Detta är samma vy över Hammarn som igår.

Idag är E hemma, han jobbar fyradagars veckor. Han följde oxå med å hämta posten. Och är man sjuk, så är det bra att ha nån som kan hjälpa till när det behövs... =)


   
Mysigt med snö!!

Såg precis att på onsdag börjar Leilas jul igen!! Åhh, det är verkligen snart jul!!
Så himla mysigt!!

Nähä, om man skulle ta och...ja, hänga tvätt kanske.
Trots att jag är hemma och är sjuk, så får jag jättedåligt samvete om jag inte gör nåt, utan bara ligger i soffan.
Jättedåligt samvete. Och om jag gör för mycket får jag dåligt samvete för att jag är hemma. Jag vågar knappt åka ner på byn, även fast jag såklart måste leva även fast jag är sjuk. Men är man sjuk så ska man ligga hemma i soffan och krya på sig. Annars kan jag ju lika gärna jobba. Hur får man ihop detta?? Bara att gå och hämta posten, och ta en extra liten promenad på ca 500m tycker jag känns fel egentligen. 

Adios Amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback