Full rulle...

I helgen har vi haft fullt upp hela helgen.. Inte av, onda, bara trevliga saker!!

I fredags så hade jag min tidiga dag, så då gick jag, U, syster och Selina ut på promenad. Blir alltid lika glad när jag träffar Selina. Sen lagar jag och E Sushi(!!) till middag, första gången, men det blev väldigt gott!! Så nu kan man det oxå.

I lördags var vi på två kalas på förmiddagen, en hos Syster som fyllde **år....  Och sen till mitt ursöta kusinbarn som bara fyllde 2år. Sen bar det av in mot stan och go-cart banan. Vi var där med E´s släkt, och fira hans morbror som fyllt år. Och vi körde go-cart i regnet... Inte så mysigt som man kan tro faktiskt... Innan vi var klara var alla mer eller mindre dyngsura.
Borde ha lyssnat på U som sa "Ta med ett par mjukisbyxor som du kan köra i så kan du byta om sen". Men svärmor sa istället, "Näe, det behövs inte, man får låna overaller där, vi har itne med nåt ombyte". Bara det att svärmor körde ju inte ens... Och hennes bror som tipsat henne om overallerna, hade själv med sig regnbyxor och grejer... Jaja, där stod jag och E, utan ombyte och med blöta kläder. Som tur var hann vi hem till E´s syster och hårtorka kläderna, så vi nästan var torra när vi skulle ut och äta. Och just det, som tur var fick E´s morbror vinna oxå, E kom trea och jag kom femma...
Nu till restaurangen. Om ni följt min blogg lite grann så har ni nog nånstans kunant läsa om att mina favoritrestaurang är En liten röd i stan, och deras rödvinsfondue, som jag längtat efter galet länge. Och gisssa vad vi åt?? Jo, rödvinsfondue på En liten röd!!! gissa om jag blev glad??? Tror jag gick upp tio kg på kuppen!! Men gott var det....
Sen när vi kom hem blev det film, som jag somna till...
Såhär soligt och fint hade inte vi, bara regn och regn...

Igår, söndag, fick jag även min efterlängtade sundsvallsresa. Var borta hela dagen och hann handla det mesta jag behövde. Hann aldrig med Birsta city (!!!) blev mest byggaffärer och IKEA, så det måste nog snart bli en till resa. =) Men köpte mycket bra-att-ha grejer. Och en julklapp oxå!!

Och sen var helgen i princip slut.....

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback