Frost!

Brr... Idag var det kallt. Har varit minusgrader hela morgonen. Så snart kan jag nog börja plantera ljungen som bara står och väntar. Och det blir så vackert med frosten. Har varit ute och plockat höstlöv på jobbet, och jag sakna kameran, hade kunnat tagit så många fina bilder!!

Blev ju ingen bergsbestigning i helgen, p.g.a förkylning och vrickad fot. Det går upp och ner med båda dessa hela tiden, i söndags kände jag mig rätt pigg, bara lite snorig, men idag känner jag mig mycket förkyldare. Och i helgen kändes det nästan inget alls i foten, men nu ömmar det så fort jag går... Kanske borde skriva en olycksfallsrapport på det där om det blir nåt allvarligare.


Idag ska jag, alla krämpor till trots, på Yoga. Är inge sugen på att börja med body pump eller spinning eller nåt sånt som mina vänner vill göra, men då såg jag en lapp om Ashtanga Yoga som hålls av Hanna på Hälsobrunnen, och kände att ja, det är nog detta jag ska göra. Har provat på lite Yoga förut, och det kändes bra. Hoppas bara inte att mina krämpor kommer hamna i vägen.
Se så smärt jag kommer att bli... =)


Vi hade jättetrevligt i alla fall när vi var iväg med pappa i lördags i alla fall.
Första gången pappa bowla, han var lite (läs mycket) skeptisk från början, särskilt när han missa de tre första gångerna. Men sen lyckades han hitta en stil som passa honom, och då fick han till och med flera strikar, ett halvt långfinger till trots.


Sen for vi Multi Challenge och sköt lite lazerpistol och skidskyttegevär.
Körde bildbana, skitskoj, men jobbigt att springa runt denna enorma bilbana när bilen sladda av spåret.

Och sen körde vi Go Cart, oxå skitskoj. Roligt att bara få gasa och sladda, och inte vara rädd för att krocka eller nåt, bara släppa lös.
Efter det var det dags för middag på Jack Rabbit slim´s . En resaturang i anslutning till multihallen, som är inriktade på temat 50-60 tal och inspirerade av restaurangen i filmen Pulp Fiction.  Självklart hade vi bokat en bil, som man sitter och äter i, den rosa av dessa två bilden, en Lincoln Capri -55:a. Skithäftig grej, och fina var de.
Bild 3
De har även en väldigt speciell rätt på deras meny nämligen:

Vilttallrik
Hare, bisonmedaljong och zebra, tre såser och idahopotatis

och den åt såklart jag och mina systrar. Pappa fegade ur. Det var väldigt speciellt. Vill inte säga för mycket här hur det smakade, alla får bilda sig en egen uppfattning om de vågar prova nån gång. Men vi åt det, så nu kan jag skryta att jag ätit Zebra, inte alla som kan det. Inte bison eller hare heller för den delen...
Sen for vi hemåt igen.
Det var en väldigt trevlig dag.

Jo, höll helt på att glömma....

Igår gjorde jag det....

Det som vi skjutit på så länge...

Jag beställde internet!!!

Jo, det är sant....

Ca trehundra år efter alla andra... Men nu är det gjort. Mobilt bredband blev det, eftersom vi inte kan ha vanligt, så inom några veckor kommer vi förhoppningsvis kunna surfa hemifrån...
Skojigt!! Det kommer att betyda mer bloggande, och även mera bilder!!! Nu har jag ju till och med sorterat ut alla bilder som jag ska lägga in på bloggen i en särskild mapp, på min dator hemma. Och snart kommer ni få se dem!!
(jaja, låter som om det vore allt ni nånsin önskat er, vilket det förmodligen inte är, det kanske är mest för mig det är en stor grej, men ändå...Det blir ju lite roligare att läsa för er oxå med lite bilder, eller hur??)

(Detta är en schematisk bild över internet. Man skulle kunna säga att det är såhär internet ser ut)
Bild tagen från www.tellow.nu.

Näe nu må jag jobba ser ni...

Ajöken!


Kommentarer
Postat av: carra

hur lyckades du vricka foten? kram!!

2008-10-02 @ 00:17:45
Postat av: Helena

2008-10-02 @ 13:15:44
Postat av: Helena

Ja, jag satt i sandlådan på jobbet, då ett barn börja grina lite längre bort, så då klev jag upp och snubbla på sandlådekanten, och vricka foten... Enkelt...

2008-10-02 @ 13:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback