Gammal!!??!!??

Hu, läser massa bloggar att folk känner sig gamla, och vet att jag oxå känner mig gammal...
Senast häromdan sa jag till kompis U att jag nu blivit för gammal för att dricka alkohol.
Jag känner inget sug efter det längre... Vill inte bli full... Låter ju kanske inte som nåt större problem, visar ju tydligt att jag inte är alkoholist i alla fall. Som i helgen när vi först hade en liten kräftskiva och sen for på inflyttningsfest. SÅ fort jag började känna att alkoholen kickade in, så börja jag drack vatten... Och sen blev jag inge fullare. Samma på bröllopena vi varit på i sommar, har inte ens kommit nära något som kan kallas full.... Vilket är oerhört skönt, för det betyder ju inga minnesluckor, inge bakis, inge ångest...

Men det känns faktiskt liiite tråkigt oxå... Jag vill ju inte vara gammal!!!! Jag vill ju vara ung och ansvarslös!!!
Nu sitter jag istället hemma och längtar efter att få tid över till att plocka blåbär. För jag känner en stark längtan efter att PLOCKA blåbär, självklart äta oxå...
Och när jag och U är ute och promenerar, så uppskattar vi naturen jättemycket. Och även om man kan tycka det är trist med regn och kyla som följer med hösten, så finns det ju ingen vackrare årstid. Så det går vi och tittar på under promenaderna.

Och sen går jag och letar tid till att använda min nya symaskin som jag fick i present, för jag vill sy!!
Och detta måste betyda att jag blir gammal!!!
För vilken ung och fri människa vill sy??????
Ja, får man itne ångest för en fylla, så får man ju ångest för åldern....

Idag ska jag i alla fall till frissan. Får se vad som händer där, är less på mitt hår så det kan hända att det blir en dramatisk förändring... Eller så blir det bara topparna som flyger så ingen märker nåt...

E får i alla fall behålla sitt jobb!!! Om han inte blev felinformerad igår. Grattis Älskling!!

Hej på er så länge!!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Hehe, då börjar nog jag också bli gammal, för jag tycker också att det är jätteroligt att sy! :D

Skönt att E fick behålla jobbet!



kram

2008-09-10 @ 11:28:02
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Helena

Javisst, självklart kan man då dessa saker som intressen även fast man inte är gammal... Det är absolut inte så jag menar. Men för min del, så när jag lägger ihop alla dessa grejer, så känns det som om det tyder på att min ålder stiger...

2008-09-10 @ 12:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback