Kräftor!!

Hej hallå!!
Är kanske lite dålig på att uppdatera här..

Är nog lite oinspirerad för tillfället och är lite mycket på jobbet och så just nu, men jag ska försöka plita ner lite rader emellanåt i alla fall.

I helgen var vi och fiska kräftor i alla fall.

Strax utanför Sollefteå landade vi med våran "treveckors packning"....
Eftersom vi var ute typ sista helgen man får fiska kräftor så var det inte direkt så att kräftorna hoppade in i burarna av glädje... Det var väldigt lite kräftor, men vi lyckades skramla ihop lagomt så det räckte till middagen i alla fall..

SÅ efter att ha kvicknat till på lördagen var det dags för det stora kräftkoket. Och för första gången (är fjärde året vi fiskar) lyckades vi få till smaken precis som den ska vara!! Supergoda kräftor!! Och så baka vi lite paj och grejer oxå eftersom man aldrig hinner bli mätt på kräftor p.g.a allt skalande...
När vi är klar med allt matlagande var det dax för disk, varpå vi upptäcker att en kräfta rymt och överlevt kokningen!!!
Tack vare en mycket vänlig själ så blev det dop (Konrad) och Konrad förflyttades senare till en kurort för att få behandling för chocken som efterföljde hans nära-döden-upplevelse....

Gott var det i alla fall och mycket trevligt sällskap och roliga spel!!
Sen blev det inflyttningsfest hos Käre Kusin D!!

Annars så fortsätter vi promenera och förra veckan förlorade jag ytterligare 0,6kg. Får se i morgon bitti hur det gått denna vecka, efter helgen så skulle man lätt kunna tro att vågen kommer att visa på plus... Men man får väl kanske ta till andra knep:


Och förra helgen snickra E klart innertaket på bron. Skitfint blev det med spotlights och allt!! Ska försöka nån gång att lägga in lite bilder här, har mycket att visa!! Som mina två meter höga solrosor... Och alla fina kort jag tagit när vi fiskat i sommar...

Men nu kommer barna och tycker jag ska jobba....

Hej!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Jag har nominerat dig som en av mina favorit-bloggar! Därmed är DU utmanad att göra samma sak! Kolla in: http://pauerlajn.blogg.se/2008/september/utkast-jag-har.html#comment

2008-09-09 @ 14:21:43
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback