Buhu, buhu, slask och slask!!

Vad har denna söndag att erbjuda??
Inget alls verkar det som!!
Först lyckas jag dra mig ur sängen strax efter nio i tron om jag ska få se ett avsnitt av årets julkalender.
Eftersom man är i barnbranschen så brukar det vara ett litet plus om man vet vad den handlar om.
Har inte hittills lyckats se ett enda avsnitt, men nu skulle det bli!
För såvitt jag minns det så brukar den gå vid sju på morgonen på veckodagarna och runt nio på morgonen på helgerna.
Men nu verkar det inte vara nåt helgmorgnarna. Är detta verkligen sant??
Ska inte barn kunna kliva upp på helgen och se julkalendern??
För visst har det varit så tidigare, inte har jag drömt det??
Så nu får jag vänta tills 18.45 ikväll om jag vill se dagens avsnitt av Superhjältejul med Supersnälla Silversara och Stålhenrik, men då är ju risken stor att jag ägnar mig åt nåt annat...
En sak jag funderat lite över är vart har julen och julstämningen tagit vägen i nutidens julkalendrar??
Bara jag som saknar den??
Andra saken som denna söndag INTE kan erbjuda är gnistrande snö, skolsken, vita träd....
Snön bara smälter och smälter...
Suck...

Kommentarer
Postat av: Paulin

Ja, jag undrar också det just med julstämningen och julen. Så jag har bojkottat senaste årens julkalendrar, jag kollar på gamla istället!! :)

2009-12-06 @ 14:00:16
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja det har inte varit en bra julkalender sen Sunes Jul och Kurt Olssons Jul. Allting är så himla konstlat och overkligt, låtsasmänniskor och robotar och jag vet inte vad. Säger som Paulin, man får titta på de gamla hederliga julkalendrarna istället!

2009-12-06 @ 16:00:32
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Paulin

Sen kan jag säga också, var in på tv.nu och skulle kolla en grej, och då såg jag att det visst är julkalender på helgmorgnarna, men av nån konstig anledning så är det på 2:an på söndagarna..:P fråga mig inte varför. Men man kan iallafall se det på morgnarna på helgerna. och då börjar det 8.45 ^^

2009-12-06 @ 17:36:37
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Helena

Jamen, jag kollade ju på 2:an oxå!! Tyckte jag, i tablån i ala fall. Annars var jag nere vid kvart över nio, visst brukar det vara då? På gammelti'a!

2009-12-07 @ 07:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback