Nödvändigt ont...

Idag har jag inte hunnit städa nåt mer rum, men däremot nåt annat som verkligen var behövligt. En pärm märkt: MIN EKONOMI. De nyaste papperena i den stod det 2007 på... Det tog med andra ord lite tid... Men nu är det gjort!! Så nu slipper man det i två år!!! =) Eller så är det nu man ska bli ordentlig och göra det en gång i månaden, alternativt varje gång ett papper fladdrar förbi... Som om man inte sagt det förut...
Jag skulle vilja ha ett skrivbord, som ett litet minikontor, där man kan ha datorn och alla papper och pärmar, pennor och en liten anslagstavla kanske, typ som det här:
Det finns en liten plan att vi ska kunna ha det uppe i hallen, när vi tar bort den där stora byrån som vi inte använder, fast jag vet inte om det får plats för frysboxen... Det är inte stort vårat hus, det ska gudarna veta.
Eller egentligen är det väl kanske planlösningen som ställer till allt, konstiga vinklar och väggar och vrår, som gör det svårt att möblera. Har många gånger funderat på att ringa Roomservice, eller Bygglov, de åker ju ialla fall utanför 08- området, och be de om ett mirakel, på övervåningen... Men har inte kommit till skott...
Iallafall, när jag skulle börja med denna papperssortering så skulle jag hämta en hålslagare, som låg i en kartong full med "skrivbordsattiraljer", allt som vi ska använda den dag vi skaffar ett skrivbord. Och vad händer när jag ska ställa tillbaks denna kartong i den lilla skrubben den bodde i?? Gissa... Japp, botten försvann, och alla små grejer och gremaljer ramlade ut  över golvet i en enda röra... I det rum som står näst på tur för städning, och det rum som har mest grejer på fel plats redan innan detta skedde... Oj, vad glad jag blev!! Kommer ju bli såå mycket lättare att ta itu med det nu...
Nu svider det i mina små blågrågröna...
Denna vecka är jag verkligen superultratrött...
Trots tidiga kvällar...
Men nu är det bara 3 dagar kvar!!
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback