Nyårslöfte

Det är ju inte riktigt nyår än, men jag har ordnat med mitt nyårslöfte idag.
Från och med nu ska jag varje månad skänka pengar till välgörenhet.
Min storasyster M har gjort det i några år tror jag, och jag har länge tänkt att jag oxå ska göra det.
Men har aldrig tagit mig dithän... Men nu så!
En hundring i månaden, som dras samtidigt som lönen kommer in, så märks det inte att de försvinner.
Också ska jag byta till en annan organisation varje nyår.

Nu har jag precis lagt upp en månatlig överföring på 100:- till
UNICEF Sverige
UNICEF (the United Nations Children's Fund) arbetar på uppdrag av FN för att förverkliga barns rättigheter. Sedan 1946 har vi kämpat för alla barns rätt till överlevnad, trygghet, utveckling och inflytande. Över hela jorden arbetar vi med att bilda opinion, påverka politiker, samla in pengar och skaffa fram materiella resurser för att kunna förändra barns liv.

Och första överföringen sker redan den 27/12 i år!
Känns som en bra organisation att börja med, då kan pengarna kan gå till lite av varje.
Får se om man sen hittar "favoriter" eller hjärtefrågor och skänker pengarna mer inriktat senare, men detta känns som en bra början!

Måste ju erkänna att jag fick fingrarna ur p.g.a många fina julklappar på lilla julafton igår. Bl.a var det en som fick en get, som ger mat till en hel familj nånstans, och jag fick 134 vätskeersättningar som barn nånstans ute i världen får nytta av.

Lilla julafton var det ja, och det var väldans trevligt!!
Mycket sång såklart, och så brukar det ju vara och roliga lekar!
Drack lagomt, inte så mycket faktiskt, efter ett glas vin och en cider började jag känna av och ville dricka vatten.
Fick i mig lite mer i alla fall... Men nu funderar jag allvarligt på om jag inte tål sprit längre.
Har börjat se ett samband på slutet, de senaste tre gångerna jag druckit mer än ett glas vin, så vaknar jag på natten och mår skit, typ magsjukesjuk... Får springa på toan....
Första gången trodde jag att jag blivit matförgiftad, men när det har fortsatt två gånger till, så inser jag ju att det nog inte är så... Och det är väl förmodligen därför jag inte vill dricka heller...
Såhär vill jag ju inte ha det!! Är absolut inte värt det!! Vaknade vid halv sju imorse!! Och jag kom hem halv fyra..

Men nu tror jag magen har stabiliserat sig och det är nog dags att ta tag i livet....
Städa lite mer då!!! =)

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback