Å hemma igen!!

Känner mig oerhört lugn och avslappnad och harmonisk!! Har spenderat 6 timmar på spa!!
Det var den sista delen av E´s present!! En helkropps massage och tillgång till relaxavdelningen på SPA-kliniken i Östersund.

Men vi börjar väl från början.
Först var det ju rödvinsfondue på En liten röd.
Supersmarrigt som vanligt
och vi vart mätta som.. ja... mätta...
Avsluta med kaffe å baileys för min del och kaffe å whiskey för E´s del. Han blev helnöjd!

Sen blev det Allt för byn på Storsjöteatern. De var jätteduktiga, och de hade några riktigt roliga nummer!!
Efterfesten blev väl, ja mer eftermingel. Fest skulle jag nog inte kalla det, men så länge sällskapet är trevligt spelar det ju ingen roll!! Och vi hade klarat hela kvällen utan att nån lyckats yppa för E vad vi skulle göra idag, även fast flera stycken visste. Ända tills vi ska åka hem med en kompis, då kläcker hon ur sig: "Så ni ska på SPA imorgon?!?!"  "Ja, inte vet jag"  sa Emil "Ska vi det??" Så var det kört. Jaja, det var ju inte sådär jättenoga att han inte fick veta, var mest för skoj skull att det skulle bl en överraskning. Och han hade redan anat det, eller det var det han hade gissat på, så det var ju ingen större skada skedd.

Så idag efter lite frukost på OK/Q8 så for vi SPA-kliniken vid elva. Vi började med att hoppa i utomhuspoolen. Föreställ er detta:
Det är du och personen som du älskar. Ni är alldeles själva. Solen strålar från en klarblå himmel. Det är vindstilla. Det är ungfär tio minusgrader. Ni ligger i en pool. Utomhus. Där det är 39 grader i vattnet.... Do you get the picture??

Sen följde lugn och ro, tidningsläsning, vattendrickning. Massagerna var bokade till halv två. Och då kom de och hämta E...Men.... inte mig..... Nähä, tänkte jag, de lär väl kanske vänta då till han gjort halva sin, så vi blir klara samtidigt. Men näe, efter ca 40 min kommer de in, och beklagar att det blivit dubbelbokat. Det finns ingen som kan massera mig. Men de ska kolla upp när de finns en tid, för självklart ska jag få massage. Tillslut kommer de in och erbjuder mig en tid vid 4. Då är klockan halv tre och jag vet att E kan få lite panik av att inte göra nånting på en hel dag. Men han satt i herrarnas bastu, dit jag inte får gå, så tillslut beslöt jag mig för att ta tiden. Men just då kändes det himla surt. Varför kunde det inte bara flyta på som det skulle?? Varför skulle det drabba just mig?? Varför är det jag som inte får nån massage?? tänker jag för mig själv... Men när han kom ut så gick vi ut till utomhuspoolen igen och konstatera att det finns bra mycket värre ställen man kan bli försenade på, än ett SPA med bubbelpooler både inomhus och utomhus, och det gör ju faktiskt inte ont nånstans att spendera några extra timmar där. Tillslut får jag min massage och vi blir klara lagomt till de stänger, dessutom drog de av för entren till relaxen, p.g.a förseningen, så då ´finns det ju ingen anledning att sura (och det slutade jag ju med redan i poolen) och vi har då spenderat sex timmar i harmoni!! Även E, och vi är överraskade över det bägge två. Och E tyckte det var väldigt skönt med både massage och bad och allt därtill!

Han var väldigt nöjd med sin present!!

Sen blev det kebab innan vi for hemåt. Och nu är vi hemma. E och B spelar tv-spel, som har blivit en tradition såhär på söndagskvällarna när U tränar. Sen blir det nog soffan eller sängen och Lost. Har börjat på fjärde säsongen nu. Känns konstigt, som om det håller på att bli en annan serie. Men vi får se. Nu har de ju börjat släppa femte säsongen oxå på internet, så det är inte slut än!!

Kommentarer
Postat av: Paulin

FY fasen vad härligt allt låter!! Måste nog ta och ta med mig Anders på nåt sånt där också...mysigt :)

2009-02-16 @ 23:25:09
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback