Åhh, vilken skön dag!!


Har haft en underbar morgon, eller delvis i alla fall. Men det var en annan historia.
V brukar ju alltid vakna före oss, och gå ner och se på tv. Denna morgon fick han inte igång tv:n, han hade kommit åt nån knapp så det blev ingen bild. Men han ville inte lägga sig igen som vi föreslog. Utan istället gick han ner och plocka fram frukost. På helt eget bevåg. Efter ett tag kommer han upp och säger åt oss att nu är frukosten klar! OK säger vi, och vill dra oss in i det sista. Men han måste gå ner, för han har lagt in en varm macka i mackjärnet, så han måste gå ner innan den bränns. Vilken kille. Så til slut reser vi på oss, och kollar på klockan. Då visar den på halv åtta. Och min väckare stod på kvart över åtta. Men då hade man ju redan vaknat till och frukosten väntade ju, så det var bara att kliva upp.
Så åt vi frukost i lugn och ro. Sen gick jag ut och sopa fram bilarna och skotta upp gången, eftersom det snöat ännu mera om ni missat det. Sen gick jag in och satte mig i soffan, skulle dricka upp mitt te och hitta en Amelia som kom för nån dag sen som jag inte hunnit öppna. Så då satt jag där i lugn och ro, drack mitt te och avnjöt Amelia. Sen for jag på jobbet, och klockan var inte ens nio.

Så himla skönt. Tror nästan det var första gången jag kom på jobbet som en pigg och vaken människa! Borde kliva upp 1,5h innan jobbet varje morgon, så man slipper stressa sig iväg!!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback