Hej hej!!!

 
Sommar vs Vinter!

Jag och mina kära storasyster som vi kallar Mumlan brukar alltid komma fram att vi två är nog mest lika varandra av alla fyra systrar. M och K är lika och jag och Mumlan är lika varandra. Men nu har jag upptäckt nåt som skiljer oss åt, och då menar jag verkligen skiljer oss åt. Läste precis hennes blogg där hon ägnat ett helt inlägg åt att hata vintern och älska sommaren!! Läs själva här: http://josblogg.blogg.se/2009/february/kyla-kyla-kyla.html.
Och jag älskar vintern!! Jag njuter som bara den nu när vi äntligen fått en riktig vinter med mycket snö, inget slask och så otroligt fina dagar. Visst kan det va lite varmare, men det stör mig inte särskilt mycket att det är kallt, då får man ju kramas extra mycket med den man älskar, och värma varandra!!
På vintern kan man åka skoter!!
Och då får man grilla goda varma mackor och kolbullar, hur gott är det i +30??
Man kan göra snöänglar och åka pulka och madrass i snön.
Det är så himla skönt att komma in i värmen, när man varit ute i kylan.
Inget är väl mysigare än att sätta sig framför en öppen spis med varm choklad och ostmackor och/eller bullar när man varit ute i snön en hel dag.
Det är mörkt ute så man kan tända mysiga ljus!
Det är ju då julen är!
Och fryser man kan man alltid vrida upp elementen, ta på sig mer kläder, tända en brasa eller dra en filt över sig!
På sommaren däremot får man slås och bråka med otaliga mygg, flugor, småsvén, knott och alla andra förbannade småkryp vars högsta dröm är att suga i sig blod och spruta in gift för största möjliga obehag hos den drabbade.
Är det varmt så kan man inte mer än klä av sig naken, sen blir det inge kallare, och är det riktigt varmt, en riktigt bra sommar, så svalkar ju inte ens ett dopp i älven!
Myrorna invaderar gräsmattan!
Det är aldrig mörkt ute så man måste jävlas med persienner och skit för att sova mörkt.
Man måste exponera sin oerhört osexiga kropp för folk, om man inte vill svettas ihjäl.
Har man ingen ac i bilen blir även det en pina, särskilt då man ska åka längre turer.
Och värst är när man ska sova, man ligger naken, har slitit av sig täcket, och det är fortfarande för varmt!! Då är sommaren inge bra!

Ja, nu kommer jag inte på så mycket mer tror jag. Det är nog kanske för att jag egentligen inte alls hatar sommaren, jag tycker väldigt mycket om den med, jag tycker bara om vintern lite mer!! Detta var mer för att min syster ska uppskatta vintern lite mer, jämna ut oddsen liksom!!

Förresten så verkar Män som hatar kvinnor lovande. Har läst både på Blondinbellas blogg och henens pojkvän Nils blogg att det är nog den bästa svenska filmen som nånsin gjorts, att den verkligen gjorde boken rättvisa, och det låter hemskt bra!! Läs själva här: http://www.blondinbella.se/2009/february/man-som-hatar-kvinnor.aspx#Comments
http://storstadspojken.se/galapremiar-man-som-hatar-kvinnor/

Hoppas vi har samma smak bara!! =)

Hej!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Hejhej! Jajamän, tycker precis som er när det gäller vilka som är lika varandra :D det blev liksom varannan! Men jag håller med dig, visst gillar jag sommarn, men vintern har ju sin charm också!! Jag tycker om båda lika mycket måste jag säga :)

2009-02-18 @ 11:27:19
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: sys

Ha, ha ja du har helt rätt i att det nog är den enda punkt vi skiljer oss åt på..!! Jo men jag tycker också det är mysigt med skoterturer och grillning ute och sånt, sbsolut, men då är det liksom självvalt på nåt vis, man har själv bestämt sig för att vara ute och ha kul. Men när bilen inte startar, eller man fryser konstant och när det bara är kallt kallt HELA tiden, då tappar jag tålamodet....Jag är gjord för varmare klimat, så är det bara!

Hur blir det då, hänger ni med på middag & bio?

2009-02-18 @ 15:51:21
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Helena

2009-02-18 @ 17:09:04
Postat av: Helena

Jo, det klart, man tycker olika!!

Ja, vad hade ni tänkt för stuk på middagen då?? Är fattiga, så vi har inte råd med nå fancy! Osså må vi kolla om det finns nå biljetter kvar. Lär väl bli svårt att få biljetter bredvid varandra, men det spelar ju mindre roll.

2009-02-18 @ 17:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback