Äter ni avokado?

Det gör jag. Det är så himla gott, och de påstår ju att det ska vara nyttigt oxå, eller nyttiga fetter.
Men det är ju så himla kladdigt och besvärligt och skära de, och "skala", eller få ut de ur skalet.
Men jag har hittat värsta grejen, som jag precis beställt får bluebox.se
Nämligen en avokadoskivare:

Va?!?!? Varför har ingen kommit  på detta förut?? Det är ju genialt. Aldrig mera kladd och klet, eller halva avokadon kvar i skalet. Så himla bra.

Oj, nu lät det nästan som om jag gör reklam här, men så är inte fallet. Tänkte bara att ni vill veta, för jag hade gärna velat veta!

Jag beställde oxå bl.a en värmekudde i fleece, full av linfrön, som man värmer i micron. Skönt för ömma axlar eller mensvärkmagar...
En Cozy Pak värmekudde i fleece som är superskön att lägga på ömma axlar! Den innehåller linfrö och har en härlig doft av lavendel. Aromaterapi på köpet alltså!   Värmekudden värms upp i mikrovågsugn på full effekt.  600 - 700 Watt i max 150 sekunder eller 800 - 1 000 Watt i max 120 sekunder.  Se till att den är torr, ren och rumstempererad innan uppvärmning.  Måtten är ca 50 x 13 cm.  Kan... Klicka för att fortsätta!
Igårkväll blev det inte så mycket liggande i soffan, eller jo, men inte hemma. Vi blev bjudna på mat av kära vännerna C och D, supergott med kött å pärer i ugn. E blev väldigt full ett tag precis när vi skulle dit, men med lite mat i magen blev han piggare. Sen drog han iväg till lite fest med några av de som jobbat på marknaden medans jag låg kvar på soffan hos C och D och kika på melodifestivalen och slumrade lite... Sen när jag skulle hämta E blev jag oxå kvar en stund innan vi gick hemåt och somna sött i sängen.
Vi åkte spark hela kvällen, och det är så himla mysigt. Vi har ju många vänner här i Pålgård, och så kul när man kommer sig för att använda sparken, det är så gemytligt på nåt vis, lite som i gammelti'a. Synd att man oftast är så bekväm och tar bilen, men jag ska försöka skärpa mig!


Nu ska vi nog försöka vara lite sociala, hämta ett par skidpjäxor hos mamma och pappa, för jag har fått låna ett par skidor av svärmor. Så nu får vi se om det blir lite skidåkning framöver, har ju som inbillat mig att jag ska tycka det är ganska kul. Och sen hälsa på Syster, M och Selina.

Ha en bra dag!

Hej!


Kommentarer
Postat av: Lena

Men du, hör av dig om du vill ha sällskap i skidspåret! Jag ställer upp =)

2009-03-01 @ 17:58:12
Postat av: Helena

Det låter kanon!! Det vill jag säkert!

2009-03-01 @ 18:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback