Delicious!!


Ja, middagen igår alltså. Sååååå hiiiiiiimla gooooooott!! vi åt tills vi ramla ihop i en hög på golvet...
Som ni ser blev det klassikern: kött och pärer. Men det verkar inte spela nån roll hur ofta vi äter detta, det är ända alltid lika gott, eller det blir nästan godare och godare för varje gång!! Och champinjoner, hur gott kan nånting vara??
De är bara stekta i smör och lite salt och peppar, men blir så enormt goda så det är nästan inte sant.
Självklart blev det en flaska Gestos till! Tyvärr så fanns det bara en flaska kvar på Bolaget, och nu, precis när man har upptäckt det, ska de sluta med det på Bolaget, ja på Hammarn i alla fall, så nu blir det oxå en beställningsvara!! Man kan ju bara gå in nån dag innan och beställa så kommer det ju hem, men oftast är man ju inte så förutseende...
Ja, men sen kom en Skogsman med en vän och lämna en kälke, och sen blev det whiskey och hit och dit, så det blev bara middagen i ensamhet. Det brukar oftast sluta så när vi ska vara ensamma, så man är ganska van!

Jo, och sen såg vi ju Let´s Dance-finalen! Och åååhh vad bra de var!! Alla!! Laila och Tobias var så otroligt duktiga, så känslosamt och duktigt och vackert!! Och Magnus och Annika var så himla roliga och samspelta! Blev inte lättare att välja efter deras shownummer. Men det lutade nog åt Magnus, för underhållningen, men såklart var Laila bäst på att dansa.
Men när Magnus och Annika vann så kändes det väldigt rätt, och det kändes mer som att det var Annika som vann, inte Magnus, Hon blev ju såå himla glad! Hon har ju varit tvåa i två år, och äntligen fick hon stå överst på prispallen. Det var hennes tur nu helt enkelt!! Jag fällde några tårar tillsammans med henne faktiskt, åter igen grinar jag till tv:n!!
Om ni missade deras tolkning av Djungelboken, så kan ni kolla här, är inte världens bästa kvalité, men jag tror ni förstår!

Åh, jag blir alldeles tårögd även idag när jag ser det!

Jaha, vad händer idag då??
Jo, jag vakna tidigt, runt halv åtta tror jag.. Men låg kvar och drog mig till kvart över åtta. Vad jag nu skulle upp då och göra.. Men E var vaken, för han ska pimla idag, är premiär på nån is, så dit skulle han, och då ville jag ju säga hej då till honom, och jag var ju vaken och det kändes inte som om jag var tänkt att somna om. Detta innebär alltså en dag i ensamhet för mig!! Har kikat på Dr.Phil, och nu är det Tvins på tv:n, är alltid så mycket bra såhär på morgonkvisten!!

Sitter just nu och bloggar ikapp mig lite, har inte hunnit läsa så mycket bloggar denna veckan, dricker en kopp kaffe och funderar över hur jag bäst spenderar dagen. Detta brukar kunna ta lång tid, så halva dagen hinner gå innan jag kommit igång, inte så händigt...
Men jag har slängt tvätt i maskinen i alla fall, finns även torr tvätt som vill ägnas en tanke. Sen var jag och handla blomjord igår, så jag hade en idé om att plantera om alla blommor... Ambisöst... Ambiöst... Ambishöst... Men knäppt!! Hur stavas det?? Tycker det bara ser konstigt ut!! Måste kolla detta!! Ambitiöst!! Ja, just, så var det ju!
Jo, väldigt ambitiöst av mig va!! Tror att jag lovade C några skott oxå, för hennes blommor levde inte längre sa hon.
Och så brukar jag vilja ta en promenad, och så skulle det behövas lite plockning och omflyttning av grejer... Så var börjar jag då??

Jo, tvätten blir det nog först!

Ma råkes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback