Släpp hästarna ut, det är våååår!!

Näe, nu är det bekräftat. Jag gillar våren. Jag längtar till våren! Jag längtar tills snön smält!
Jag och V har precis legat och pratat i sängen, han berättade att han sett majsfrön på affären, så han vill plantera majs i sin rabatt iår. Och tomater och sockerärtor och nåt som var ljus grönt och mörk grönt som såg ut som en fot boll som jag inte riktigt vet vad det är än. Men han ska visa mig på affären nån gång... Och så kom vi fram till, eller det var faktiskt mer V om konstaterade att vi behöver ett växthus. Och så sa han att han vill ha samma i present som han fick ifjol: "Trädgårdsgrejer, en spade och en kratta och en hel massa frön" sa han... Så syster M, jag tror du har persenten kirrad redan... =)

Och jag känner oxå att nu vill jag börja fixa och trixa, plantera och rensa och dona! Blir nog itne lika mycket plantor inomhus i år som ifjol, men det blir nog bättre kvalité på de i år!
 
Jag vill ha solrosor, tagetes, petunior, sockerärtor, morötter, rädisor och mera!!
Var ju så himla kul ifjol att få plantera sina egna blommor!!
Ska se om jag kan damma av nån gammal bild!
  
Härligt härligt!!

Näe, nu måste vi nog ta och fara på jobbet om vi ska komma i tid!
Ikväll blir det yoga och sen Desperate Hosewives hos U och B
Hare bra!

Arrivederci!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback