Städa å feja å... Pjuh!


Det är bra märkligt...
Hur kommer det sig att det första jag tänker på när jag är ledig är städa??
Alltså, hur ofta tänker killar det?? "Jag är lite ledig, men va skönt, då kan jag städa då!"
Eller är det bara jag som tänker så?? Alltså jag tänker ju inte så jämt, men om jag är ledig, helt ledig utan planer, så städar jag. Varför??
Jo, för att jag mår så himla bra när det är klart, känner mig nöjd, stolt och bra! Men varför har inte killar fått såna gener??
Jag vill oxå bara kunna vara ledig, alltså helt ledig, utan att känna dåligt samvete om det INTE är städat.

Hur många av er tjejer kan helt ärligt säga att ni kan vara ledig, ligga i soffan/vila/läsa/eller roa er på annat sätt, med HELT rent samvete, utan minsta ångest, medans det är skitigt/stökigt hemma??

Visst, jag kan göra allt det där, men då har jag alltid tvätten/disken/dammet hängandes över mig... Det ligger och väntar tills nästa gång jag är ledig och tar itu med det...

Nu har snart halva dagen gått, och jag har ordnat tvätten (fortfarande bara min tvätt, förutom enstaka plagg som följer med), dammsugit sovrummet och hallen uppe, städat vardagsrummet (det lilla som hunnit hamna här sen i torsdags) och städat badrummet. Och det känns så himla skönt, nu är det bara hallen och köket kvar, och det är inte jättemycket!!
Men hur skönt var det med en ledig dag, i min alldeles egna ensamhet?? Hur mycket har jag hunnit njuta av att vara ensam?? Inte mycket...

(Sen är det så att jag har hellre lite damm i hörnen än ett rent helvete, det vet nog alla som nån gång varit hemma hos oss, men det känns ju bra om det är övervägande städat än stökigt, som sällan är fallet hos oss..)

Nähä, då var det dags för hallen då!! Fast kanske lite mat först, min mage ropar efter nåt att stoppa i den!

Svettiga hälsningar!

Kommentarer
Postat av: Helena Huss

Hej!

Tycker inte alls att du skriver tråkiga saker.

Är inne nästan varenda dag och läser, så att jag håller mig lite uppdaterad på vad som händer "hemma";)

Kram

2009-03-28 @ 14:24:16
Postat av: Helena

Men va kul!! Hur har ni det då?? Hade ni varit utrikes?? Eller var det bara Jonas??

2009-03-28 @ 14:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback