Check!

*Byta gardiner Eller alla är strykta i alla fall, och hälften är bytta.
*Handla mat och bakingredienser

A lot to go...

Suck... Var är julefriden??


Förresten, är det nån som hört ordet pumla?
Det är tydligen ett annat ord för julgranskula.
Jag är lite sur, för det låter så himla gulligt, och jag skulle gärna använda det, men det är ju inget jag är van vid.
Det sitter inte i ryggmärgen, och ingen annan i min närhet säger pumla, så det skulle kännas tillgjort och konstigt att börja använda det nu.

Men det låter så mysigt, pumlor...
Var är pumlorna??
Hänga lite pumlor i granen!

Här kan man läsa lite mer om pumlor.

God kväll!


Kommentarer
Postat av: H

2009-11-27 @ 21:56:30
Postat av: Helena

Oj, blev nåt konstig här ovanför...

Hur som heöst kom jag i kontakt med ordet Pumla förra julen och jag tycker som du att det är ett väldigt, ja, mysigt ord. Men det tar nog tid om man ska lära om och använda ordet naturligt!

2009-11-27 @ 21:58:27
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback