Sinnena spökar...

Lustigt vad sinnena är starka!!

Idag vid lunchen så smakade jag en köttfärssås som hörde till specialkosten.
Och direkt vid första tuggan så får jag upp bilder i huvudet på köket i det gamla huset hos våra bekanta på Lidingö. Alltså inte där de bor nu, utan där de bodde när jag var liten, säkert tio år sedan de flyttade.

Jag bara kände igen smaken, att de bjudit på köttfärssås som smakade likadant!

Om nån bara hade frågat mig, om vi överhuvudtaget ätit köttfärssås där, eller hur den smakade, så hade jag inte haft en susning. Men nu bara visste jag att det var såhär den smakade!!

Lustigt...

Kommentarer
Postat av: Paulin

Ja, de är fantastiska, våra mänskliga sinnen! :) Men det värsta är ju när man känner igen en lukt eller smak så hiiiimla mycket, men inte kan placera vart man har känt det förut..! Det är tamejfasen frustrerande...

2009-11-13 @ 12:57:24
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback