Nu ger jag upp!

Har ungefär hela sommaren försökt ta mig igenom Barack Obamas bok
"Min far hade en dröm".
Min far hade en dröm
Men nu ger jag upp, har knappt tagit mig igenom en tredjedel, och jag har nästan ingen aning om vad den handlat om hittills. Från början försökte jag med "jag är inte i en läsperiod nu", men jag är alltid i en läsperiod, det är bara när det är tråkiga böcker som jag inte läser. Så nu ikväll ger jag officiellt upp, nu får den bara stå i bokhyllan och se imponerande ut, får ge den ett nytt försök om några år kanske..

Nu ska jag istället läsa denna bok:
Den jag ville ha
"Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan. Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde ha haft..."

Och jag kan garantera, min "icke läsperiod" är över...

Förutom att jag kommer att somna som en stock inatt eftersom jag ska sova i E´s säng...

God natt!
(Bilder och info hämtade från bokus.com)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback