Nu har jag

beställt mig en höst/lugn/depparskiva.
Efter att ha youtube:at de förslag du gav Lena så landade det på.....trumvirvel......
David Gray!

Hittade en Greatest Hits skiva för 99:- på Ginza...
De andra var oxå OK, men det var bara David som hade rätt känsla liksom. Emmylou lyssnade jag aldrig på, men det är lite åt country-hållet va?? Och det skulle nog oxå funka, men denna gången blev det inte så. Och Lars Winnerbäck är jag väl typ den enda i hela världen som inte fallit för...
Tycker mest hans låtar låter samma lika allihopa...
Dessutom slank det med en Takida-skiva Bury the lies med Curly Sue och Handlake Village. Är väl kanske sist i hela världen med detta....
Och två skivor, vad jag hoppas, är bra avslappningsmusik. Den ena kostade 10:- och den andra 29:-, så det finns ju en risk att de inte är sådär super bra, men jag har länge tänkt köpa såna, är så mysigt när man ligger på yogan och det klinkar nån skön avslappning i bakgrunden... För se vad dessa två kan bjuda på två, rapport kommer senare...

LÅTAR:

1.
A pattern of land
2.
Egyptian dancer
3.
Kowloon
4.
Secred egypts
5.
Under the sail
6.
The morning the rain came
7.
Thunder on the savannah
8.
Sahara moon
9.
Children of singapore
10.
The gathering place
11.
Footprints of ra
12.
Asia dawn
13.
Singapore nights




LÅTAR:

1.
Natural healing
2.
Stillness
3.
Celestial beauty
4.
Gentle serenity
5.
Dreaming
6.
Natures glory
7.
Finding strength
8.
Boundless peace
9.
Ki of life
10.
Floating
11.
Putting problems behind you
12.
Relaxed and calm
13.
Quieten your mind
14.
Still floods
Nu kanske ni tycker att jag är stenålders som fortfarande köper cd-skivor, det har ni förmodligen inte gjort på år och dar, men jag är väl lite traditionell av mig där.... Som sagt, vårat internet är för långsamt för att fara är och ladda hem, för att inte tala om hur olagligt det är, och jag har inte fått nån inbjudan till Spotify. Och Spotify kan man väl inte ta med ut i bilen heller?? Så jag köper nån CD här och där, och har fodral och allt till de!!
Nähä, här verkar det bara vara klockan som har vett att gå.... Tiden bokstavligen flyger iväg vid datorn... Som tur är sover sambo sött här bredvid mig på soffan, så han slipper tycka att jag surfar för mycket. Men nu är det nog dags att väcka honom och försöka få med sig honom upp i bingen...
God natt på er!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Nähä du, här är en till som inte fattat charmen med Las Winnerbäck. TYcker hans låtar är allt annat än bra!!

Och vad det gäller att köpa cd-skivor så är väl det helt ok. Vi laddar inte heller, trots att vi har internet som fixar det. Det är ju fakiskt olagligt som du säger... Men jag akn ju inte påstå att vi köper speciellt mycker skior heller.

Trevlig helg!

2009-10-10 @ 12:20:31
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Helena

Men då är vi kanske de enda två då... Kanske borde starta en klubb av nåt slag... =)

Trevlig Helg på dig själv!!

2009-10-10 @ 20:33:26
Postat av: Lena

Den där klubben får ni ha alldeles för er själva..! ;) Har ett nytt tips; Melody Gardot. Finfin höstmusik!

2009-10-10 @ 20:53:33
Postat av: Helena

Så gärna så!! =)

Ja, såg henne hos Skavlan... Verkar vara en speciell människa, men ja, musiken var härlig... Känns som om den kommer från förr i tiden...

2009-10-10 @ 20:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback