Tjälknöl

Det får det bli till middag imorgon.
Måste ha lite tömning i frysen, den är full av grejer, och ändå far man på affären och handlar.

Nu har jag dock inte så mycket pengar, så middagen idag kommer bara att bestå av saker jag hittar hemma.
Har ingen aning om vad det kan bli. Men att det finns älgstekar vet jag, och tjälknöl var ju himla simpelt att tillaga sist vi provade, så det får det bli imorgon. Tror dessutom att det ska finnas lite rödvinsfondue kvar, som får bli till en smarrig rödvinssås. Blir en hel gourmémiddag då, och allt jag tänkt handla är enbär.
För pärer finns det oxå hemma, och de lär vi väl ska kunna laga till utan extra ingredienser, finns morötter oxå, om det blir ungsrostat...


Det blir ju kanoners!!

Ska bli spännande att se vad mer frysen har att erbjuda.

Nu har jag fått helg i alla fall, och ögonen börjar kännas tunga, men jag ska nog passa mig för att vila innan kvällen, jag SKA sova inatt!!

Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback