Yeay!

Har varit på promenad idag oxå!! Bådar gott!
Gick en liten sväng på byn först, skulle uträtta lite ärenden och kände hur otroligt skönt det var med frisk luft, så på väg hem bestämde jag mig för en promenad!! Var otroligt skönt, och än en gång funderade jag över vad det är som gör det så svårt att gå på promenad oftare, det gör ju BARA gott!!
Sen måste jag bara skriva om barn. De är ju roliga. V brukar gå runt att kalla sig för "Viktor den hemlöse".
Bara för att liksom. Typ som ett superhjälte namn eller nåt. Riktigt roligt "Här kommer VIKTOR, den hemlöse!!" kan han gå runt och säga. Ikväll låg vi allihop i soffan och så frågade vi V först vad jag hette. Efter en väldigt kort sekunds funderande utropar han "HELENA, den bortappade!" Haha! Va? Vart får han allt ifrån??
Och vad heter pappa då frågade vi därefter. Och efter ytterligare bara en kort stund utbrister han "EMIL, den stygge!" (Först sa han den döde, men det tyckte vi inte var nån bra idé, så det fick bli ett nytt namn).
Och det var ju riktigt fyndigt, Emil den stygge, han kunde inte ha sagt det bättre själv... =)
Tänk och kunna hoppa in i barns hjärnor och kika hur det ser ut...
Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback