Yes!

Nu är datorn hemma igen!
Hämtade den igårkväll. Dessvärre har jag inte hunnit starta igång den än. Lär ju måste installera internetet igen innan den funkar. Men igårkväll var jag så trött.. Somnade i sista reklampausen på Svenska Hollywoodfruar.

Jag skulle vilja shoppa. Behöver inget direkt, men jag känner att det vore skoj att fara till Sundsvall och abra shoppa lite, blir så sällan nuförtiden. Mest beror det väl på att internet gör allt så tillgängligt.
Förr i tiden då samlade man på sig en lista med massa saker man behövede, och sen for man iväg.
Nu skickar man ju iväg beställningar titt som tätt, och får aldrig nån lång lista med saker man behöver.
(Dessutom ekar kontot typ tomt, slurp säger det bara efter löning.) (Eller inte helt tomt, men det finns ignet utrymme för en sundsvallsreda i alla fall.) Det är trist. Och dessutom är jag ofta dumsnål, så jag köper hellre billiga saker som det kanske itne är såå bra kvalité på, eller så går jag in på outlet sidorna och handlar lite extra, "eftersom det är så hiiimla billigt!", istället för att spara och köpa lite dyrare, lite bättre saker...

Däremot håller E på och tycker att han borde köpa lite nya kläder, han storhandlar kläder ungefär en gång vartannat år. Så kanske jag kan få haka på han då, om han kommer till skott nån gång...

Saker som jag faktiskt skulle behöva, och vilja ha nu är:
*Dessa smarta skor med märket Viking. Ett par skor i Gore tex med en "snurra" i hälen som spänner åt den, så man slipper knyta. E sa att jag kanske kunde köpa såna för presentkortet jag fick av honom i present.
Viking: Rattler Boa GTX
*Ett par nya kängor, då mina gamla Graninge verkligen sjunger på sista versen.
Graninge: 56629-44
*DVD-skivor, så jag kan bränna alla mina kort, för att minimera risken att de försvinner ut i nätrymden...

*Hjulsidor till bilen, då jag bara har tråkiga plåtfälgar på vinterdäcken.
(Ja just, dessutom funkar inte handbromsen sen jag bytte däck, och det låter konstigt om ett bakdäck, typ som om en handbromsvajer lossnat och slår i hela tiden... Inte bra, inte bra, måste kolla detta idag!!)
Kanske nån av de här:


Och så skulle man ju ha fortsatt med julklapparna, började ju så bra förut, men sen fes det av...
Och jag skulle säkert kunna komma på en massa mer saker oxå, är ju inte allt för svårt...

Näe, ni blir det lite king.com innan rasten blir slut.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback