Fiske

blev det igår istället för Mommavisit...
Jag och E for ut med båten, han tänkte dra upp en öring, men fick inte ett öre...
Haha, oj vad jag blev lustig då...

Vi for så långt upp det gick, och mötte då detta:

Det är inte varje dag man möts av en vägg när man är ute och åker båt...
Fast häruppe är det ju inge ovanligt, detta är Gammelänge Kraftverk i Krångede.
Och vatten släppte de, så det var riktigt strömt.
Båten for och hoppade nästan som den ville, och det var lite kämpigt att hålla den på rätt köl.
Ett tag blev det så guppigt att E sa "Och vi har inga flytvästar....". Och då kan man få en uppfattning hur läskigt det var, för E använder aldrig nånsin flytväst, han har nog aldrig tidigare i sitt liv övervägt att ta på sig en flytväst...
Då kanske ni fattar... (Fast jag tyckte inte det var lika läskigt tror jag, men det var nog för att jag körde, så jag hade kontrollen, kände hur båten reagerade och så, är ju alltid läskigare att INTE köra...

I motsats till alla andra turer på älven så knäppte jag inte kort på solnedgången... Utan mer på höstkvällen...
Såhär vackert var det:



Fullmåne var det oxå, och enligt myten så är det ju svårt att få fisk då...

Nu ska jag i alla fall:
*fylla diskmaskinen
*byta kläder
*ta en promenad till I som fyller 26 år idag!!
*Fara hem, duscha och mysa med E!

God kväll alla vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback