Oh, yes!!

I have seen it!!!

Och den var såååå bra!!
Klockrenare skådespelarduo får man leta efter...

De gör sina roller så otroligt bra, så man kan nästan tro att det var detta de var födda till...
Även om mitt minne sviker lite från när jag läste boken, så känns det ändå som om de har fått med allt man minns. Allt det väsentliga från boken är med, och i denna filmen kan jag inte komma på att jag saknar nåt. E kommer ihåg lite mer och påminner om lite saker som är annorlunda, eller rättare sagt saker som de prioriterat bort, men det är inget som saknas på det stora hela.

Precis som med Män som hatar kvinnor så är det inget som känns löjligt för att det är svenskt, som det lätt kan göra, utan filmen håller hela vägen igenom.
Nu får man gå och längta till november då Luftslottet som sprängdes ska komma på bio.
Känns otroligt skönt att alla tre filmer kommer på så kort tid, annars brukar man ju få vänta ett år eller så på fortsättningen. Men sen tror jag att jag ska ta och läsa böckerna en gång till.
Brukar sällan göra det, men nu känns det som om det kan vara värt det.

God kväll gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback