Ett dagsverke!!

Vad ska man plantera då?? Hade lite i lager...

Det blev dessa tillsist, resten får vänta till det är dags för direktsådd!

Osså jord då. Den har legat ute sen i höstas, lite föör länge kanske?? =)

Tagetes

Petunior, vet ni hur små deras frön är??? Sååååå små!!!

Osså blev det solrosor, röda och gula, även fast jag inte tänkt göra det, eftersom det blir så mycket jobb med att staga upp de och så, men då de inte hann blomma ifjol innan de frös, så kör jag lite safe, och planterar några i alla fall, resten blir frisådd. Och tomater, får se hur det går detta år, ifjol blev det en buske, men inte en tomat i sikte...

Sen blev det rensning!
Före:

Efter:

Blev inte såå stor skillnad, men jag rensade rätt bra förra sommaren, så det var mest de gamla perennerna som skulle bort! Men nu kan alla nya blommor komma!!
Hittade lite knoppar!!
Kärleksört, tulpaner och gulltörel.


Ska bli kul att se om det blir nå tulpaner! Jag planterade om de ifjol, då de stått i en liten rabatt, med förmodligen för lite jord, för det är bara lite blad som kommit upp de senaste åren, och sen har de vissnat...
Men nu blir det kanske!!

Sen hamnade jag på lite sidospår...
Lite gräs som behövde eldas...

Lite gräs som behövdes krattas...

Lite mage som behövde mättas och liten Helena som behövde vilas...
Åh, vad jag njöt!! Riktigt varmt var det i solen, och det enda jag hörde var fåglarnas kvitter!!

Osså lite fötter som behövde vädras!! Första barfota i gräset!!

Sen vare på´t igen... Rabatt två...
Före:

Efter:


Osså rabatt tre... Nähä, det gick inte... Den är där nånstans...
Typ nånstans där den röda fyrkanten är borde den vara i alla fall!

Sen hann jag kratta nästan halva gräsmattan, alltså nästan allt som tinat fram!!
Det hade jag inte ens planerat, så det blev ett stort plus för denna dag!!
Och bra träning för armarna!!

Det som jag har kvar att göra är att tömma alla krukor, en massa gammal ljung som ska kastas, och så kratta det lilla som är kvar, och det som tinat fram sen jag slutade, sen är jag rätt nöjd med vårpyssel!
Eller det finns väl inte så mycket mer trädgårdsarbete att göra i alla fall, då det fortfarande är minusgrader på nätterna. Och det får vänta tills imorgon.

Så summa sumarum, har denna dag överträffat förväntningarna!
Kan sova riktigt gott inatt!!

Närmast på agendan är väl promenad kanske, och en dusch, och en lugn lördagskväll!!

Hare bra alla!


Kommentarer
Postat av: Helena Skogelid

Du har varit flitig idag må jag säga!! Men jag undrar bara om du använde gamla fröer med tanke på ditt "lager"? Stor risk att dom inte tar sig, vill jag minnas! Hoppas det gror för dig ändå!

2010-04-24 @ 21:45:17
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja, känner mig nöjd! Jo, det var gamla fröer, men det har aldrig varit nå problem förut... Inte vad jag tänkt på i alla fall.... Det märks väl, förhoppningsvis dyker det upp nån liten plant i alla fall!! Annars vet jag vad det beror på då!

2010-04-24 @ 22:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback