Snacka pensionär!

Igår vaknade jag ju halv sju...
Imorse vaknade jag vid kvart i åtta...
Är det slut på sovmorgonar nu??

Å det är inte ens för att jag är kissnödig, jag bara vaknar!!
Låg och läste ett tag, och sen fick jag med mig E ut på morgonpromenad!!
Vid nio noll noll var det såhär vackert hemma!!

Och såhär vackert var det på Grisrundan!

Jämfört med hur det såg ut igår när vi gick ner till våra vänner, då såg det ut såhär, storm och piskande regn!

Osså hittade jag mina första tussilago!! Äntligen!!!

Just ja, de ligger ju kvar i jackfickan...
Kanske ska stoppa de i lite vatten....

Sådär....

Men sen när det var dags för uppförsbacke så det nästan tvärstopp!!!
Jag som kände mig mycket piggare idag i min lilla förkylning, blev tvärslut på en gång...
Så det blev en lugn vandring uppför...

Men ute ska jag vara i alla fall, nu ska vi dra ner till Svärföräldrarna och stöka lite med bilarna.
E ska byta däck på sin, och tänkte ta mig an insidan på min...
Det blir alltid bara utsidan man putsar, och invändigt är det hur stökigt som helst!!
Men nu ska det bli ändring på det!

Sen ska vi fira en blivande tvååring idag, och så står grillning på menyn!

Ha en strålande dag i solen, det tänker jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback